Reactie plaatsen 

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Uitzondering Avira
11-11-2011, 14:07
Bericht: #1
Uitzondering Avira
Hoi,

Ik heb in Avira gepoogd een uitzondering te maken voor een bestand dat hij (zij?) als trojan beschouwd via Configuration==>Scanner==>Scan==>Exceptions en Configuration==>Guard==>Scan==>Exceptions, echter zonder resultaat. Melding blijft komen.
Ben ik iets vergeten, of zijn er soms bestanden die je niet kán opgeven als uitzondering?

Dank,
Skriem
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
11-11-2011, 20:13
Bericht: #2
RE: Uitzondering Avira
Er zijn twee gedeeltes waar je die uitzondering moet plaatsen:
1) Scanner > scan > exceptions (volledig pad naar bestand ingeven)
2) Guard > scan > exceptions

Onder guard > scan exceptions moet je ook twee zaken ingeven. In het eerste veld "Processes to be omitted for the guard", zet je de bestandsnaam die je wil laten uitsluiten. Daar hoef je het volledig pad naar het bestand niet ingeven.
Daaronder bij: "File Objects to be omitted for the guard", daar moet je wel het volledig pad naar het bestand ingeven. Bijvoorbeeld C:\Windows\ditiseenbestand.exe

Microsoft MVP - Consumer Security [Afbeelding: mvp.gif]
Director of Research @ Malwarebytes [Afbeelding: mbammini.png]
AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.

[Afbeelding: MiekiemoesBlog.2.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
12-11-2011, 03:47
Bericht: #3
Icon_redface RE: Uitzondering Avira
(11-11-2011 20:13)miekiemoes schreef:  Er zijn twee gedeeltes waar je die uitzondering moet plaatsen:
1) Scanner > scan > exceptions (volledig pad naar bestand ingeven)
2) Guard > scan > exceptions

Onder guard > scan exceptions moet je ook twee zaken ingeven. In het eerste veld "Processes to be omitted for the guard", zet je de bestandsnaam die je wil laten uitsluiten. Daar hoef je het volledig pad naar het bestand niet ingeven.
Daaronder bij: "File Objects to be omitted for the guard", daar moet je wel het volledig pad naar het bestand ingeven. Bijvoorbeeld C:\Windows\ditiseenbestand.exe

Was inderdaad de oplossing, ben te snel geweest Icon_redface

Heel erg bedankt,
Skriem
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
12-11-2011, 07:39
Bericht: #4
RE: Uitzondering Avira
Graag gedaan Icon_smile

Microsoft MVP - Consumer Security [Afbeelding: mvp.gif]
Director of Research @ Malwarebytes [Afbeelding: mbammini.png]
AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.

[Afbeelding: MiekiemoesBlog.2.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 

Ga naar locatie:

Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)