Reactie plaatsen 

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
geen ontvangst van emails bij Windows clients mailprogramma's
03-11-2011, 23:07 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-11-2011 om 23:13 door coldis.)
Bericht: #1
geen ontvangst van emails bij Windows clients mailprogramma's
Hoi,

Er is iets raars aan de hand, sinds ±1 week is er geen ontvangst meer mogelijk van mails (berichten) op Windows Mail, Outlook, Outlook Express, Pmail, Incredimail e.a. Het versturen of zenden werkt wel perfect.

Het lijkt een algemene fout die er zomaar ingeslopen is, begrijpe wie kan, of zou het malware zijn of een virus, straks duikt er nog een komplottheorie op misschien.

Ik heb het ook voor met Windows Mail en Pmail, je ontvangt gewoon niets en alle instellingen van de account zijn correct (standaard poorten zijn 25 en 110) en het moet normaliter ook werken zonder SSL. Bij mijn provider hebben ze de mailbox nagezien en alles is ok volgens hen. Op Internet (Google) staan er ook al hele resems klachten zonder oplossing. Mega_shok
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
04-11-2011, 09:09
Bericht: #2
RE: geen ontvangst van emails bij Windows clients mailprogramma's
Hoi,

Gaat dit over één bepaald mailadres? Of gaat dit over alle mailadressen die je hebt.
Als dit over één bepaald mailadres gaat, is het toevallig geen skynet/belgacom/scarlet mailadres? Want daar blijken idd velen problemen mee te hebben sinds de laatste week. Mails lopen een enorme vertraging op en komen soms na uren of zelfs dagen in de mailbox terecht, of zelfs helemaal niet. Oorzaak is hoogstwaarschijnlijk een rij op de server die "vastzit".

In ieder geval heeft het geen zin om allerlei mailprogramma's te installeren om te testen - indien je op je webmail ook die mails niet ontvangt.
Dus, kijk even op je webmail zelf of die mails daar wel aanwezig zijn.

Normaal gezien lost Belgacom/Skynet dit weer op hoor - enkel is het enorm irritant wanneer dit voorvalt. Ik heb zo een beetje het vermoeden dat dit een gevolg is van het veranderen van de zomer - naar wintertijd, want ik heb al gemerkt dat velen dit probleem posten wanneer deze tijd is veranderd (laatste week van maart/begin april en laatste week van oktober/begin november)

Microsoft MVP - Consumer Security [Afbeelding: mvp.gif]
Director of Research @ Malwarebytes [Afbeelding: mbammini.png]
AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.

[Afbeelding: MiekiemoesBlog.2.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
04-11-2011, 10:06 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-11-2011 om 17:10 door coldis.)
Bericht: #3
hoi miekiemoes,

Bij mij gaat het idd over één emailadres en account bij Scarlet, bij een tweede tel hebben ze mij daar gewoon doorverwezen naar Microsoft België (025033113) aangezien het een Windows probleem leek volgens hen. Daar bij MS BE verwijzen ze naar hun probleem oplossingen op http://www.microsoft.com/oem-nl.

Die uitgaande testberichten komen idd toe op mijn webmail email van waaruit ik de testberichten die dus niet toekomen ook verstuur - en ook vanuit Gmail trouwens komen ze dus niet toe.

Het lijkt toch wel een algemeen probleem te zijn voor de windows clients. Gisteren vond ik zelfs een tip van ene Steve Cochran die zei dat het volgende script via Bureau Acessoires/Prompt/ Uitvoeren als admin bij hem het probleem zou (?) opgelost hebben: "netsh interface tcp set global autotuning=disabled". Dit geeft idd een OK terug bij mij maar het werkt toch nog niet.

Nog een nieuw emailadres aangemaakt bij Scarlet en dat doet het ook (nog) niet.
Reageren op dit bericht
04-11-2011, 10:20
Bericht: #4
Citaat:Die uitgaande testberichten komen idd toe op mijn webmail email van waaruit ik de testberichten die dus niet toekomen ook verstuur.
Dus, de mails komen wel toe op je webmail? Maar niet in je mailclients locaal?
Kan je dit even bevestigen? Want het is onduidelijk hier...

AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.

Reageren op dit bericht
04-11-2011, 10:41 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 04-11-2011 om 11:14 door coldis.)
Bericht: #5
[/quote]

Wel ik stuur dus gewoon vanuit mijn lokaal Windows Mail een testberichtje(s) naar mijn gmailadres (=webmail) met bvb ook een cc naar mijn eigen verzendend adres. Dat komt dus perfect toe idd maar ik zie dus in de eerste plaats niets in mijn Inbox van de verzendende Windows Mail, namelijk die cc zou zich daar moeten tonen en dat doet hij dus niet en dus een rechtstreeks bericht vanuit mijn Gmail ziet of ontvangt hij ook niet. Die Inbox van mijn Windows Mail blijft dus eindeloos leeg! Een cc vanuit Gmail toont zich trouwens wel onmiddellijk in mijn eigen Gmail.
Reageren op dit bericht
04-11-2011, 10:56
Bericht: #6
Ok, nu wordt het toch wel verwarrend nu.

Beantwoord even volgende vragen met ja of nee (en test), zodat het voor mij iets duidelijker wordt Icon_smile

* Verstuur een mail vanuit je scarlet adres naar je gmail. Komt deze toe in de inbox van je gmail?
* Verstuur een mail vanuit je gmail adres naar je scarlet adres. Komt deze toe in de inbox van je mailclient voor je scarlet?
* Ga naar scarlet webmail: http://www.scarlet.be/nl/beheer.php - staan de mails daar in de inbox die je zou moeten ontvangen hebben?
* Verstuur een mail vanuit scarlet webmail naar jezelf, dus terug scarlet adres. Komt deze mail te staan in de "verzonden" map op je scarlet webmail (verzonden berichten)
* In je scarlet webmail, controleer onderaan op hoeveel % de schijfruimte staat

Reageren op dit bericht
04-11-2011, 14:10 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 04-11-2011 om 14:11 door coldis.)
Bericht: #7
(04-11-2011 10:56)miekiemoes schreef:  Ok, nu wordt het toch wel verwarrend nu.

Beantwoord even volgende vragen met ja of nee (en test), zodat het voor mij iets duidelijker wordt Icon_smile

* Verstuur een mail vanuit je scarlet adres naar je gmail. Komt deze toe in de inbox van je gmail? [/i]antwoord: JA
* Verstuur een mail vanuit je gmail adres naar je scarlet adres. Komt deze toe in de inbox van je mailclient voor je scarlet? antwoord: NEEN
* Ga naar scarlet webmail: http://www.scarlet.be/nl/beheer.php - staan de mails daar in de inbox die je zou moeten ontvangen hebben?
antwoord: NEEN - had Scarlet Webmail nog nooit gebruikt en dus nu pas geactiveerd, het werkt wel, er stonden natuurlijk ook geen oude berichten in die Inbox (het adres is http://webmail.scarlet.be).
* Verstuur een mail vanuit scarlet webmail naar jezelf, dus terug scarlet adres. Komt deze mail te staan in de "verzonden" map op je scarlet webmail (verzonden berichten) antwoord: JA
* In je scarlet webmail, controleer onderaan op hoeveel % de schijfruimte staat
antwoord: mailbox quotum 0%
Reageren op dit bericht
04-11-2011, 14:24
Bericht: #8
Ok, dat lijkt me dus duidelijk hier. Aangezien op de webmail hetzelfde probleem is, heeft dit effectief te maken met scarlet zelf en niks met bepaalde instellingen op je Pc of ergens anders.

Kortom, mails worden probleemloos verzonden, doch komen ze nooit aan in je scarlet account. Dus, blijkt er een delay of probleem op de server zelf te zijn die verantwoordelijk is om de berichten af te leveren.
Zoals ik al eerder zei, skynet/scarlet/belgacom blijkt vaak met dit probleem te kampen - is ook één van de redenen waarom ik destijds ben overgestapt naar telenet.

Kortom, je zal even moeten afwachten (wat uiteraard enorm frustrerend kan zijn), want de fout ligt niet bij jou, maar bij scarlet zelf.

Kan je me even via privé bericht hier je scarlet mailadres doorgeven? Zo kan ik als een test zelf even een mail naar je sturen, maar ik ben er zowiezo al zeker van dat deze ook niet zal arriveren.

Reageren op dit bericht
04-11-2011, 16:56
Bericht: #9
Hoi,

heb je mail ontvangen. Heb teruggestuurd naar je gmail en je scarlet adres. Voor je scarlet adres kreeg ik de volgende foutmelding:

Citaat:This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients was aborted after 0 second(s):

* ????????@scarlet.be

Final-recipient: rfc822; ????????@scarlet.be
Action: failed
Status: 5.1.1
Diagnostic-Code: smtp; 550 5.4.1 <???????@scarlet.be>... nouser Mailbox is no longer in use.
Last-attempt-Date: Fri, 04 Nov 2011 15:51:33 +0100

Heb uiteraard hier je naam uit het adres gehaald Icon_smile

Blijkbaar is je account/mailbox niet langer meer in gebruik?

Reageren op dit bericht
05-11-2011, 20:17
Bericht: #10

* ????????@scarlet.be

Diagnostic-Code: smtp; 550 5.4.1 <???????@scarlet.be>... nouser Mailbox is no longer in use.

Het is niet de eerste maal dat bij scarlet dit probleem opduikt. Ik herinner me nog dat verleden jaar door een foutje honderden klanten plots hun mailbox verdwenen was van de servers.

http://forum.belgiumdigital.com/f59/scar...71537.html

http://www.klantenklachten.be/telecombed...lemen.html
Reageren op dit bericht
07-11-2011, 18:58 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-11-2011 om 17:03 door coldis.)
Bericht: #11
(05-11-2011 20:17)swake schreef:  

* ????????@scarlet.be

Het is niet de eerste maal dat bij scarlet dit probleem opduikt. Ik herinner me nog dat verleden jaar door een foutje honderden klanten plots hun mailbox verdwenen was van de servers.

Heb vandaag ±17:20u nog contact gehad met hun dienst 'Alle Internetproblemen' en ze bevestigen dat ze nog bezig zijn met mijn, nu duidelijk echt defecte mailbox, te herstellen; kan uiteraard niet meer inloggen ook en de mailbox zelf is zelfs niet meer zichtbaar in het beheerscherm; normaal zeker, heb hem nu zelf helemaal verwijderd; moet gewoon nog wat geduld uitoefenen, dat gaat allemaal niet zo vlug als men zou wensen blijkbaar.
Reageren op dit bericht
01-12-2011, 03:00
Bericht: #12
(07-11-2011 18:58)coldis schreef:  

* ????????@scarlet.be

Heb vandaag ±17:20u nog contact gehad met hun dienst 'Alle Internetproblemen' en ze bevestigen dat ze nog bezig zijn met mijn, nu duidelijk echt defecte mailbox, te herstellen; kan uiteraard niet meer inloggen ook en de mailbox zelf is zelfs niet meer zichtbaar in het beheerscherm; normaal zeker, heb hem nu zelf helemaal verwijderd; moet gewoon nog wat geduld uitoefenen, dat gaat allemaal niet zo vlug als men zou wensen blijkbaar.
Reageren op dit bericht
01-12-2011, 03:37
Bericht: #13
(07-11-2011 18:58)coldis schreef:  

* ????????@scarlet.be

Dit windows-mail-client probleem is nu opgelost. Scarlet heeft mij dus één nieuwe mailbox aangemaakt en die werkt nu goed. Er was eigenlijk ook een bijkomend probleem van Scarlet E-mail gebruikersnaam en wachtwoord waarvoor ik per abuis niet de juiste gebruikte. Scarlet heeft namelijk als specialiteit dat men wel eens vergeet, dat ze voor hun 4 producten (Mijn Scarlet-account, Scarlet Internet, Scarlet home page en Scarlet Mailbox(en) een afzonderlijk wachtwoord kan instellen voor elk onderdeel en dit was hier het dus het geval en gewoon vergeten. Ik deed het aanmelden op Windows Mail bvb dus met de login en het wachtwoord van Mijn Scarlet en dat werkte natuurlijk niet. Ik kreeg ook telkens de foutmelding Serverfout: 0x800ccc90, Foutnummer: 0x800ccc92 en telkens ook het herhalen van inlogscherm. Heb nu een nieuwe Windows Mail email account aangemaakt ook met de correcte gebruikersnaam/login en juist wachtwoord en dat werkt. Heb ook de optie 'één wachtwoord aanmaken voor alle producten' ingesteld voor de Scarlet mailbox in kwestie. Nu werkt alles goed zowel Windows Mail als Scarlet Webmail en ook Pmail. Heb het allemaal uitgetest met een reeks testberichtjes van en naar mijn Gmail, Hotmail, Scarlet Webmail en Pmail en de transmissie is nu ok.
Dit doet niets af van het feit dat Scarlet email soms toch instabiel lijkt en ook rare mailbox problemen geeft.
Reageren op dit bericht
01-12-2011, 08:29
Bericht: #14
Goed om te horen dat Scarlet dit eindelijk heeft opgelost.
Heeft wel een tijdje geduurd zeg....

Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 

Ga naar locatie:

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)