|
Java verwijderen
|
|
23-10-2011, 21:06
Bericht: #1
|
|||
|
|||
|
Java verwijderen
Hallo,
Ik heb onlangs Java moeten installeren om een bepaald document te kunnen openen. Nu wil ik Java weer verwijderen via het configuratiescherm bij "programma's en onderdelen". Dit wil niet lukken. Na heropstarten is het er nog steeds. Hoe moet ik tewerk gaan? Alvast dank. |
|||
|
24-10-2011, 20:37
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24-10-2011 om 20:39 door captain kirk.)
Bericht: #2
|
|||
|
|||
|
RE: Java verwijderen
Heb je wel de verwijdering toegepast terwijl je de Administrator-machtigingen had?
Indien je namelijk met Vista of Windows 7 werkt,heb je de Administrator-machtigingen nodig. Anders zal het verwijderen niet lukken. Greetings, Captain Kirk Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf
Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten. Follow me on Twitter |
|||
|
24-10-2011, 23:01
Bericht: #3
|
|||
|
|||
(24-10-2011 20:37)captain kirk schreef: Heb je wel de verwijdering toegepast terwijl je de Administrator-machtigingen had? Ik heb Vista Business. Er wordt echter niet gevraagd naar een machtiging. Als ik in het configuratiescherm bij programma's en onderdelen met rechter muisknop op Java klik en dan "verwijderen", komt de melding:"weet u zeker dat u wil verwijderen". Dan een melding: "Windows installer - verwijderen voorbereiden", en vervolgens: "een onbekend programma wil toegang krijgen... - niet toestaan of toestaan". Dan wordt Java kennelijk opnieuw geïnstalleerd. Waar moet ik dan iets veranderen aan die machtiging? |
|||
|
25-10-2011, 21:40
Bericht: #4
|
|||
|
|||
|
Waarschijnlijk draait nog een deel van Java op de achtergrond waardoor het niet zomaar te verwijderen is. Wat is de reden dat je het wilt verwijderen. Er zijn nogal wat sites welke gebruik maken van Java dus vanuit dat oogpunt is het misschien handig om aan boord te hebben.
Greetings, Captain Kirk Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf
Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten. Follow me on Twitter |
|||
|
25-10-2011, 21:55
Bericht: #5
|
|||
|
|||
(25-10-2011 21:40)captain kirk schreef: Waarschijnlijk draait nog een deel van Java op de achtergrond waardoor het niet zomaar te verwijderen is. Wat is de reden dat je het wilt verwijderen. Er zijn nogal wat sites welke gebruik maken van Java dus vanuit dat oogpunt is het misschien handig om aan boord te hebben. Het pakt nogal wat geheugen in, 95 MB, en wil zo weinig mogelijk programma's om het systeem niet te vertragen. Blijkbaar is Java een hardnekkig programma om te verwijderen, lijkt wel een virus dat zich ergens vast nestelt. |
|||
|
25-10-2011, 22:30
Bericht: #6
|
|||
|
|||
|
95Mb is niet veel voor een programma. verwijderen zal je ook niet veel opleveren qua snelheid. end e kans is groot dat je na het verwijderen bij het bezoeken van bepaalde sites het toch weer terug moet plaatsen.
Java lijkt in jouw ogen misschien een virus maar is het niet. de reden dat het niet makkelijk te verwijderen is, komt doordat een deel van het programma actief is en dus eerst stopgezet moet worden om te kunnen verwijderen. Maar daarvoor moet je wel een beetje thuis zijn in het besturingssysteem en in bijvoorbeeld het msconfig-gedeelte. Greetings, Captain Kirk Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf
|||
|
|
Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)