Reactie plaatsen 

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
hdmi van pc naar tv?
19-10-2011, 19:05
Bericht: #1
hdmi van pc naar tv?
hallo,
hoop dat dit in de juiste rubriek staat?

heb een HDMI-kabel aangeschaft om een verbinding te maken tussen mijn pc en tv om gedownloade films te kunnen afspelen, was in het gedacht dat ik maar de kabel in te steken had en de tv als tweede scherm in te stellen en klaar was kees, kwam dus bedrogen uit

hier geef ik ff mijn gegevens; moederbord gigabyte ga-ma78gm-ud2h, amd athlon 64x2, 3gb geheugen
tv: Sharp lc-32sb25s

volgens de handleiding van het mobo moest ik in de bios in advanced features "onboard vga output connect" wijzigen naar "D-sub/hdmi" en heropstarten, dit heb ik dus gedaan maar geen effect

als ik het tvkanaal op pc stel komt erop dat er geen videoinput signaal is(hetgeen normaal is denk ik daar ik de tv op de pc ook nergens terug vindt

dank bij voorbaat

elios
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
19-10-2011, 20:55
Bericht: #2
RE: hdmi van pc naar tv?
Ben er niet helemaal in thuis maar wanneer je in de Bios aangeeft dat de output naar D-sub/hdmi moet gaan, lijkt mij dat je op de tv moet instellen dat je signaal via je hdmi binnen komt en niet via je pc-stand.
Het is het proberen waard.

Greetings, Captain Kirk Icon_wink

Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf

Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten.

Follow me on Twitter
Reageren op dit bericht
26-10-2011, 14:28
Bericht: #3
heb de tv op Hdmi stand gezet, beeld is van zeer goede kwaliteit, nu nog enkel het geluid, het geluid komt uit mijn speakers van de pc maar niet van de tv, heb reeds mijn instellingen aangepast ivm met geluid en dergelijke, maar noppes
alle drivers zijn geupdated Bios is aangepast zoals in de de beschrijving van het mobo staat

verder proberen hé

iig bedankt voor het meedenken

elios ;-)
Reageren op dit bericht
26-10-2011, 16:01
Bericht: #4
Kijk bij je configuratiescherm voor het geluid of je daar kunt kiezen voor diverse uitgangsbronnen. Daar geef je dan aan dat je geluid via de HDMI-uitgang moet lopen. Heb je een wat geavanceerde geluidskaart aan boord, dan kun je het soms ook via het configuratiescherm van de geluidskaart regelen.

Een andere optie kan ook zijn dat het volume voor de HDMI-uitgang niet aan staat, dus controleer ook even de volumeregelaar om te zien of daar ook nog iets te regelen valt.

Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf

Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten.

Follow me on Twitter
Reageren op dit bericht
26-10-2011, 17:56
Bericht: #5
mijn Hdmi komt rechtstreeks van mijn mobo, ik kan nergens een Hdmi-uitgang terugvinden in het configuratiescherm/geluiden en audioapparaten/audio, heb ook gekeken bij spraak, ik heb ook niet vermeld dat ik met XP Pro werk(mss van belang?)
Reageren op dit bericht
26-10-2011, 20:54
Bericht: #6
Heb je keuses bij: configuratiescherm -> geluiden en apparaten -> tabblad "audio" -. uitrolvenster bij: "afspelen van geluid" ?

Follow me on Twitter
Reageren op dit bericht
26-10-2011, 22:10
Bericht: #7
er komt enkel maar Realtek HD audio output op, maar als ik in mijn hardware ga zien voor beeldscherm, zie ik mijn grafische kaart Ati radeon HD 3800 series en die van mijn mobo Ati radeon HD 4200 staan, heb reeds de laatste drivers geinstalleerd ook, dit ter info

elios
Reageren op dit bericht
26-10-2011, 22:22
Bericht: #8
Zoals ik al eerder meldde, ben ik hier niet helemaal in thuis en moet hier het antwoord even schuldig blijven. We gaan op zoek..

Follow me on Twitter
Reageren op dit bericht
26-10-2011, 22:29
Bericht: #9
iig bedankt voor het meedenken en het nazoeken, ik hou jullie op de hoogte als ik de oplossing gevonden heb, dan hebben anderen er ook iets aan

thks
elios
Reageren op dit bericht
30-10-2011, 16:18
Bericht: #10
Dag elios

Citaat:volgens de handleiding van het mobo moest ik in de bios in advanced features "onboard vga output connect" wijzigen naar "D-sub/hdmi" en heropstarten, dit heb ik dus gedaan maar geen effect

Je moederbord heeft een On board VGA aansluiting, maar heeft ook een slot om "D-sub/hdmi" kaart in te pluggen.
Hier zie je een voorbeeldje .

Moest je toch zo een type card in je computer geplugd hebben, laat eens iets horen , want dan heb je waarschijnlijk de installatie verkeerd uitgevoerd.
Reageren op dit bericht
30-10-2011, 21:13
Bericht: #11
Dag elios , ik heb alles nog eens goed gelezen.

Citaat:mijn Hdmi komt rechtstreeks van mijn mobo, ik kan nergens een Hdmi-uitgang terugvinden in het configuratiescherm/geluiden en audioapparaten/audio, heb ook gekeken bij spraak, ik heb ook niet vermeld dat ik met XP Pro werk(mss van belang?)

Als je het bijhorende schijfje hebt van je moederbord hebt zul je dit er moeten bijhalen en leg dit in de lade van de CD/DVD lezer.

Ga naar start > Configuratiescherm > Hardware (Niet apparaatbeheer) , klik op Doorgaan.
Bij het openen van het Wizard scherm klik je op volgende.
Markeer het keuzerondje "De hardware opsporen en automatisch installeren" en klik op volgende.

Windows zal nu op zoek gaan naar de apparaten waarvan stuurprogramma's nog niet geïnstalleerd zijn. Wanneer windows deze vind krijg je te lezen, nieuwe hardware gevonden, stuurprogramma's worden geïnstalleerd.

Andere werkwijze. Verwijder alle apparaten in apparaatbeheer waar een geel uitroepteken of vraagteken staat. Herstart de computer.
Bij het opstarten van Windows krijg je rechtsonderaan te zien. Nieuwe hardware gevonden, stuurprogramma's worden geïnstalleerd.
Moest het gebeuren dat Windows vraagt waar stuurprogramma's kunnen gevonden worden, selecteer dan het CD/DVD station.
Reageren op dit bericht
02-11-2011, 16:54
Bericht: #12
het is gelukt!
tv was als 2°scherm ingesteld, de film laten afspelen en dan via configuratiescherm naar audio gegaan en dan was ineens de hdmi apparatuur zichtbaar, aangeklikt en zo ingesteld laten staan, alles werkt piccobello
bedankt voor al de gegeven info

elios
Reageren op dit bericht
02-11-2011, 18:14
Bericht: #13
Leuk om te lezen dat het gelukt is . Alvast veel kijkplezier gewenst.
Reageren op dit bericht
02-11-2011, 20:40
Bericht: #14
Dus inderdaad via het configscherm. Dat is mooi. Veel kijk- en luisterplezier.

Follow me on Twitter
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 

Ga naar locatie:

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)