Reactie plaatsen 

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
internet via wifirouter en usb hsdpa modem
10-10-2011, 21:42
Bericht: #1
internet via wifirouter en usb hsdpa modem
Ik kocht een sitecomrouter WL-357 om wifi te hebben via mijn usb stick in het buitenland.De verbinding met laptop en router is probleemloos,maar het is niet mogelijk om mijn usb stick aan de praat te krijgen via dit apparaat.Nu is mijn vraag of het mogelijk is om mijn laptop met internetstick,(dit werkt perfect) te verbinden met de wifimodem die dan werkt als doorstuurstation,zodat ik ook andere apparatuur op het internet kan,vb met ipad.
dank je
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
12-10-2011, 12:02 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 12-10-2011 om 12:04 door captain kirk.)
Bericht: #2
RE: internet via wifirouter en usb hsdpa modem
Mits je de laptop draait op Windows 7 is het met sommige netwerkkaarten mogelijk om je laptop als router te gebruiken dmv zogenaamde Virtual WiFi.
Bepalend hierbij is de driver van je draadloze adapter. Als die niet geschikt is voor Virtual WiFi houdt het helaas op. (Raadpleeg in geval van twijfel even de site van de fabrikant). Daarnaast moet je meestal Virtual WiFi volledig via de Command Line Interface van Windows 7 configureren.

Het zou ook eenvoudiger moeten kunnen met de gratis tool Virtual Router Manager. Je geef in dat tooltje de naam van je netwerk op (de zogeheten SSID), je wachtwoord en de naam van je gedeelde verbinding.

Eerlijkheidshalve; ik ben zelf niet bekend met de tool dus garantie dat het werkt kan ik ook niet geven.

Greetings, Captain Kirk Icon_wink

Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf

Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten.

Follow me on Twitter
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 

Ga naar locatie:

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)