Reactie plaatsen 

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
help mijn Muis loopt weg, is mijn pc. geïnfecteerd
22-09-2011, 13:29
Bericht: #1
help mijn Muis loopt weg, is mijn pc. geïnfecteerd
Hallo,

Vaak lees je berichten zoals in onderwerpbalk weergegeven.
Als je een nieuwe muis koopt, je installeerd de software van de muis, terwijl je de oude muis niet meer gebruikt, dan bestaat de kans dat je opeens je muis over het scherm ziet bewegen. Er word vaak ten onrechte gedacht aan een Trojan.
Een Trojan is niet altijd de boosdoener die je muis aanwijzer over het scherm doet bewegen, als je namelijk software van je oude muis op je hardeschijf hebt staan; staat ook in het Windows register en je installeerd de nieuwe muis software, dan kan dit conflicteren met de andere software, waardoor het lijkt alsof iemand anders jouw besturingssysteem overgenomen heeft en met je muis speeld.
Alvorens je de nieuwe muis gaat installeren is het dus perse noodzakelijk dat je eerst de oude muis software gaat verwijderen; dus ook de registercode in je Windows register, als je dit gedaan hebt, start je de computer opnieuw op; koude start, geen warme start; een warme start is via ctrl alt del toetsen, wanneer je de koude start uitgevoerd hebt, is je configuratie opnieuw geconfigureerd waardoor de gegevens van de oude muis verdwenen zijn uit je werkgeheugen en vooral niet te vergeten het cache geheugen van de processor.
Dan installeer je de nieuwe muis software en reboot de computer, probleem opgelost.
Indien je alles goed gedaan hebt en je ziet dan alsnog je muis weglopen, terwijl je toch absoluut zeker weet dat je muis goed is en alles goed geïnstalleerd hebt, dan mag je aan een Trojan denken en in dat geval een logje plaatsen in de Hijackthis sectie.

Mvrgr., Santa Maria

Santa María was het vlaggenschip en bevoorradingsschip van Christoffel Columbus, die in 1492 Amerika 'ontdekte'.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
30-12-2011, 05:27
Bericht: #2
RE: help mijn Muis loopt weg, is mijn pc. geïnfecteerd
muis eten geven hé(loll)
kon het niet laten

elios
Reageren op dit bericht
30-12-2011, 11:06
Bericht: #3
...of muizenvalletje zetten......

of worden we nu wel heel flauw...

Greetings, Captain Kirk Icon_wink

Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf

Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten.

Follow me on Twitter
Reageren op dit bericht
30-12-2011, 12:02
Bericht: #4
(30-12-2011 11:06)captain kirk schreef:  ...of muizenvalletje zetten......

of worden we nu wel heel flauw...

Grappig heel grappig.
Maar het geeft niet Elios en Captain Kirk, een geintje zo nu en dan moet kunnen.
Wat wel belangrijk is, is dat er begrepen word, wat er bedoeld word met mijn uitleg.

Mvrgr., Santa Maria

Santa María was het vlaggenschip en bevoorradingsschip van Christoffel Columbus, die in 1492 Amerika 'ontdekte'.
Reageren op dit bericht
01-01-2012, 22:41
Bericht: #5
Ik herken de gedachtegang. Bijna altijd denkt men eerst aan een virus of trojaan en vergeet de "simpelere' mogelijke oorzaken.

Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf

Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten.

Follow me on Twitter
Reageren op dit bericht
02-01-2012, 12:06
Bericht: #6
(01-01-2012 22:41)captain kirk schreef:  Ik herken de gedachtegang. Bijna altijd denkt men eerst aan een virus of trojaan en vergeet de "simpelere' mogelijke oorzaken.

Zoïs dat, Captain Kirk.
Over het algemeen gesproken word een Trojan of een Virus wel herkend door een goeie anti Virusscan, mits je geregeld update.
Maar een Computer die langzaam is of vastloopt en\of een muis die wegloopt, is precies zoals wij zeiden niet per defenitie een Virus of een Trojan.
Zoals ik laatst ook al zei, is het niet erg als er geintjes gemaakt worden, als men maar begrijpt wat er bedoeld word, niet begrijpen en stomme opmerkingen maken zoals, dan moet je de muis te eten geven of wat dan ook, dan word ik boos en dat soort mensen verdienen geen hulp van wie dan ook.

Goed, ik wens jou en alle anderen de aller beste wensen voor dit nieuwe jaar.

Mvrgr., Santa Maria

Reageren op dit bericht
02-01-2012, 23:03
Bericht: #7
Ik denk ook niet dat je het moet lezen als een serieuze reactie maar meer de "kriebels" die wel eens opspelen om zo het gehele leven zo nu en dan te voorzien van een glimlach. Degene die een dergelijke reactie lezen als een serieuze reactie op de gegeven informatie in het start-topic moet denk ik eens naar hun eigen capaciteit kijken. Natuurlijk mag op een forum als deze niet alles gebagatelliseerd of middels een semi-grappige reactie beantwoord worden. Zeker niet als daarmee de waarde en/of inhoud van het start-topic ongedaan wordt gemaakt. Daar de inhoud van het start-topic hier dusdanig duidelijk is alsmede ook de intentie waarom de informatie gegeven is, is er hier m.i. geen sprake van mogelijke verwarring en vond ik, gezien mijn jarenlange inzet en ervaring hier als moderator en nu als Co-Admin, wel een keer toegestaan. Mochten we je hierdoor toch helaas verkeerd bejegend hebben, daarvoor dan excuus.

Follow me on Twitter
Reageren op dit bericht
03-01-2012, 21:54
Bericht: #8
(02-01-2012 23:03)captain kirk schreef:  Mochten we je hierdoor toch helaas verkeerd bejegend hebben, daarvoor dan excuus.

Neen ik ben niet verkeerd bejegend geworden, dus excuses is niet nodig.
Ik bedoelde met mijn opmerking dat ik dan kwaad word: Ik stop mijn energie ergens in, ik heb het goed uitgelegd, men begrijpt er geen klote van met wat er bedoeld word en er worden dan stomme grappen gemaakt door die Dombo's.
Die groepen heb je, het Modereren heb je inderdaad lang gedaan en nu ben je co-Administrator, je loopt lang genoeg mee, om te weten wat ik bedoel.
Maar ik geef toe, dat kwaad worden eigenlijk het stomste is wat je kan doen opdat soort mensen, dus als er iets is, waarbij ik het goed uitgelegd heb en men begrijpt het niet en door hun onwetenheid plaatsen ze stomme opmerkingen, zal ik niet meer boos worden, doch hen negeren.
Bedankt voor je reactie.

Mvrgr., Santa Maria

Reageren op dit bericht
03-01-2012, 22:41 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-01-2012 om 23:19 door captain kirk.)
Bericht: #9
Tja, de dombo's... ieder forum heeft er vaak wel een...helaas. Het is soms voor mij ook een reden om niet meer naar een bepaald forum terug te keren of geregeld te bezoeken. Inderdaad ben ik ook van mening dat ik die tijd beter kan benutten.

Follow me on Twitter
Reageren op dit bericht
03-01-2012, 23:08
Bericht: #10
(03-01-2012 22:41)captain kirk schreef:  Tja, de dombo's... ieder forum heeft er vaak wel een...helaas. Het is soms voor mij ook een reen om niet meer naar een bepaald forum terug te keren of geregeld te bezoeken. Inderdaad ben ik ook van mening dat ik die tijd beter kan benutten.

Is zo.
Ik ben blij dat we elkaar begrijpen.
We doen het er maar mee, zou ik zo zeggen.

Icon_wink

Mvrgr., Santa Maria

Reageren op dit bericht
14-01-2012, 02:05
Bericht: #11
sorry Santa Maria, was zeker de bedoeling niet u te kwetsen of je enigzins belachelijk te maken hoor, ik weet dat je je best gedaan hebt om je probleem uit te leggen zodanig dat iedereen het kon begrijpen, hoop dat je probleem intussen opgelost is, alsook om deze oplossing even mee te delen zodoende dat andere mensen er ook mee geholpen zouden zijn

nogmaals mijn excuses ook aan captain kirk

elios
Reageren op dit bericht
14-01-2012, 12:09 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 15-01-2012 om 17:44 door Santa Maria.)
Bericht: #12
(14-01-2012 02:05)elios schreef:  sorry Santa Maria, was zeker de bedoeling niet u te kwetsen of je enigzins belachelijk te maken hoor, ik weet dat je je best gedaan hebt om je probleem uit te leggen zodanig dat iedereen het kon begrijpen, hoop dat je probleem intussen opgelost is, alsook om deze oplossing even mee te delen zodoende dat andere mensen er ook mee geholpen zouden zijn

nogmaals mijn excuses ook aan captain kirk

elios

Geen nood elios.

Als ik beledigd geworden was of gekwetst, dan had ik anders gereageerd; ik kan je verzekeren dat ik dan geen lid meer was geweest van deze site wegens een opgelegde ban. Mijn stelling is altijd, als ik ergens kom en men kan niet normaal met elkaar communiceren en ik word zo behandeld, oprotten met die troep.
Geloof mij nou maar, ik ben geen type mens die alles tolereerd, deed ik vroeger in mijn jongejaren al niet en nu ik ouder ben ook niet.

Betreft het communiceren:

Communicatie op electronische of schriftelijke wijze is nu eenmaal moeilijk, als je iets mondeling doet, dan word je in de regel beter begrepen dan op de andere wijze.
Met mijn eerdere post bedoelde ik, dat er mensen op de Wereld zijn die gewoon weg te stom zijn om voor de Duvel te dansen en dan door hun domheid denken grappig te zijn door bepaalde opmerkingen te maken.
Kijk elios aan dit soort mensen ga je geen energie verspillen.
Maar nogmaals, ik voel mij absoluut niet beledigd of gekwetst.

Betreft mijn oplossingen: Ik kan alleen vertellen wat ik zelf ervaren heb, net zoals de meeste mensen, maar mijn oplossing betekend uiteraard niet dat ik altijd gelijk heb.
Nogeven over die muis te beginnen, het is inderdaad zo, dat wanneer je een nieuwe muis installeerd en de register sleutel van de vorige muis software staat nog in je Windows Register, dat je op problemen kan stuiten, zoals de muis weg loopt.
Raar maar waar!
Goed elios, ik hoop dat het probleem betreft beledigend en of kwetsing hiermee opgelost is.

Ps. Ik wil nogeven over kwetsing aanhalen: Je kan iets zeggen waardoor je iemand kwetst c.q. beledigd, terwijl je dat helemaal zo niet bedoelde en je kan iemand bewust kwetsen.
Per ongeluk door slechte communicatie of iemand bewust kwetsen, dat zijn 2 verschillende dingen.
Opmerkingen van: Dan moet je de Muis beter te eten geven of je moet je Muis beter verzorgen, dan loopt het niet meer weg, zie ik niet als kwetsing.
Elios, een forum is bedoeld om elkaar van adviezen te voorzien, maar soms mag er ook weleens grappig gedaan worden; behalve in de Hijackthis sectie.
Ik kan ook weleens grappig uit de hoek komen, is net hoe mijn bui is.
Alleen vind ik wel en ik meen dat Captain Kirk dat ook al gezegd heeft, er mag geen afbreuk aan een topic van een Topic-starter gedaan worden.
Goed hierbij wil ik het laten.

Mvrgr., Santa Maria

Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 

Ga naar locatie:

Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)