|
Windows 7 en zijn Aeropeek
|
|
21-09-2011, 11:22
Bericht: #1
|
|||
|
|||
|
Windows 7 en zijn Aeropeek
Hallo,
Ik weet niet of ik in de juiste sectie zit; ik heb gekeken en gekeken en zie nergens een afdeling van Windows 7, zodoende dat ik in het overige plaats. Ik zou graag willen weten wat Aeropeek is in Windows 7, is dit voor communicatie met de Luchtvaart of zo.? Ik heb deze functie nu uitgezet, daar ik niet weet waarvoor het diend, als Aeropeek een functie is voor de Luchtvaart, dan heb ik er niks aan, immers ben ik niet aangesloten op een Satelliet verbinding, welke particulier overigens wel. Toch vroeg ik mij af zoals net omschreven wat is dat en waar diend het voor. Mvrgr., Santa Maria Santa María was het vlaggenschip en bevoorradingsschip van Christoffel Columbus, die in 1492 Amerika 'ontdekte'. |
|||
|
21-09-2011, 18:57
Bericht: #2
|
|||
|
|||
|
RE: Windows 7 en zijn Aeropeek
De Aeropeek functie heeft als doel om snel naar het bureaublad te kunnen overschakelen, zonder hiervoor vensters te hoeven sluiten. Deze functie was ook al beschikbaar in Windows Vista.
|
|||
|
21-09-2011, 21:10
Bericht: #3
|
|||
|
|||
|
Letterlijk zegt Microsoft:
Aero Peek geeft u röntgenogen waarmee u door alle geopende vensters het Windows 7-bureaublad kunt zien. Wijs het einde van de taakbalk aan en kijk hoe geopende vensters direct transparant worden waardoor u zicht hebt op alle verborgen pictogrammen en gadgets. Als u snel een verborgen venster wilt zien, wijst u het bijbehorende miniatuurvoorbeeld op de taakbalk aan. Nu wordt alleen dat venster weergegeven op het bureaublad. Peek is onderdeel van de Aero-bureaubladbelevenis en is te vinden in Windows 7 Home Premium, Professional, Ultimate en Enterprise. Als het u bevalt, zijn er nog twee nieuwe gerelateerde functies beschikbaar: Shake en Snap. Vooral dus een optie om je systeem naar je ieien hand te zetten mbt het overzichtelijk houden en de manier van gebruik van je bureaublad Greetings, Captain Kirk Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf
Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten. Follow me on Twitter |
|||
|
21-09-2011, 21:50
Bericht: #4
|
|||
|
|||
|
Bedankt voor jullie uitleg mannen.
Zoals een Amerikaan zou zeggen die de pret bij een ander komt verpesten: I am a party pooper. Wel ik ben dat ook voor Microsoft, ik hou het liever zoals het was, dus alles normaal op het bureaublad zonder die tierenlantijntjes. Mvrgr., Santa Maria Santa María was het vlaggenschip en bevoorradingsschip van Christoffel Columbus, die in 1492 Amerika 'ontdekte'. |
|||
|
21-09-2011, 21:55
Bericht: #5
|
|||
|
|||
|
Tja, zo gebruik ik nog steeds regelmatig de DOS-commando's om problemen op het werk op te lossen. M.a.w.: use what you like.
Greetings, Captain Kirk Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf
Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten. Follow me on Twitter |
|||
|
21-09-2011, 23:51
Bericht: #6
|
|||
|
|||
(21-09-2011 21:55)captain kirk schreef: Tja, zo gebruik ik nog steeds regelmatig de DOS-commando's om problemen op het werk op te lossen. M.a.w.: use what you like. Ben ik mee eens, daarom vind ik het vanaf Windows Xp niks meer aan. Ik vind het opzicht allemaal prachtig wat Microsoft doet, natuurlijk is het verfrissend als je, je besturingssysteem sneller en beter maakt, maar ze zouden er beter aandoen om eerst bij de mensen te informeren wat ze willen. Die Aero peek is misschien wel leuk, maar wat voor nut heeft het om je bureaublad onzichtbaar te maken. Ze hadden naar mijn mening het beter zo kunnen maken dat deze functie bestemd was voor 2 beeldschermen waarop 1 Computer aangesloten zit zodat de ander niet op je bureaublad kan kijken, maar voor the end user is het nutteloos. Mijn excuses als ik het verkeerd zie, maar ik kan mij niet anders indenken dan wat moet iemand er nou mee die alleen thuis is. In een bedrijf heb je er meer aan, maar een thuisgebruiker, ik snap het dus niet. Overigens neemt die Aero peek ook nog werkgeheugen inbeslag, lijkt mij wel tenminste want Windows moet die extra functie toch laden. Hoe meer geheugen door bepaalde nutteloze functies opgeslokt word hoe langzamer je systeem wordt. Overigens moet ik zeggen dat ik blij ben dat je het uit kan zetten, want ze hadden het ook zo kunnen maken dat dit helemaal niet te kortsluiten is. Mvrgr., Santa Maria Santa María was het vlaggenschip en bevoorradingsschip van Christoffel Columbus, die in 1492 Amerika 'ontdekte'. |
|||
|
22-09-2011, 20:13
Bericht: #7
|
|||
|
|||
|
Dat je het uit kan zitten is toch wel aardig van ze. Dat kun je niet van alle softwarepakketten zegge.Overigens werk ik vaak met dubbele schermen of soms met meerdere systemen tegelijk. Ik denk ook niet dat Aero een functie is welke ik zal gebruiken. Daarentegen zullen andere het weer prachtig vinden. Ach smaken.
Greetings, Captain Kirk Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf
|||
|
22-09-2011, 21:03
Bericht: #8
|
|||
|
|||
|
Hoi,
Ik ben het helemaal met je eens, maar als je pas met een nieuw systeem begint dan is het een en ander wennen. Het is zoals jij het zei, werk je met dubbele schermen dan is het wel handig, maar als eind gebruiker met 1 scherm is het totaal overbodig. (22-09-2011 20:13)captain kirk schreef: Dat je het uit kan zitten is toch wel aardig van ze. Dat kun je niet van alle softwarepakketten zegge.Overigens werk ik vaak met dubbele schermen of soms met meerdere systemen tegelijk. Ik denk ook niet dat Aero een functie is welke ik zal gebruiken. Daarentegen zullen andere het weer prachtig vinden. Ach smaken. Mvrgr., Santa Maria Santa María was het vlaggenschip en bevoorradingsschip van Christoffel Columbus, die in 1492 Amerika 'ontdekte'. |
|||
|
|
Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)