Discussie is gesloten 

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
geluid kwijt in powerpoint pps
05-08-2011, 02:55
Bericht: #1
geluid kwijt in powerpoint pps
hoi,
Ik kan de pps foto/dia-presentaties die ik af en toe ontvang wel perfect openen en bekijken, maar geen geluid of muziek meer horen sinds twee ±2 weken, geluid foetsjie, heel vreemd; mijn wmp speler werkt wel goed en de klank is ook redelijk goed, soms wel een raar geluidje(s) of onderbrekingetjes, dat wel.

Ik heb al het volgende gedaan/gecheckt:
-Apparaatbeheer/Besturing geluid: werkte en werkt correct
-Apparaatbeheer/Besturing geluid: driver vernieuwd met nieuwste versie (Realtek H.D.A. 6.0.1.6363 ter vervanging van driver 6.0.6002.18005 van Microsoft die overigens ook correct werkte maar wel met dezelfde rare geluidjes en onderbrekingetjes. Die nieuwe Realtek driver heeft ook de speciale Stereo-Mix functie...).
-Audioplayback van Fixit gerund: dit ziet geen probleem op 't eerste zicht en het heeft ook geen kant en klare oplossing en verwijst door naar de Forums.
-een scan gedaan tegen malware: een aantal tracking-cookies opgeschoond en in quarantaine gezet.
-Office 2007 (met die Powerpoint dus) helemaal verwijderd en opnieuw geinstalleerd, geen resultaat noch verbetering.
-geprobeerd de speciale updates KB929685 en/of KB937077 tegen mogelijk verlies van geluid na lange slaapstand, te installeren, maar dit lukt niet zomaar, omdat mijn pc wel up to date is waarschijnlijk. Ik krijg daar gewoon geen enkele update meer bij (melding: de update geldt niet voor uw systeem); toch staan die twee KB's niet in de lijst van geinstalleerde updates.
-het geluidsprobleem uit zich dus zowel bij via email ontvangen pps of bij het openen van vroeger opgeslagen pps die wel perfect werkten vroeger. (beeld is goed).
-de muziekspeler Winamp die wel eens problemen kan geven naar 't schijnt heb ik ook verwijderd.
-het Windows Diagnostisch rapport geeft wel iets, maar dat heeft er niets mee te maken op 't eerste zicht, nl. een service van een oude defecte printer HP (die nu verwijderd is) slecht gestopt/verwijderd :'HP Cue Device Discovery' hpqddsvc die dus niet juist afgesloten is met code 0 of 1077'. Die service hangt inactief en reageert op niets, kan hem niet starten, stoppen noch verwijderen. Weet ook niet wat daarmee te doen. Wat zou ik nog kunnen doen?
Ik zou wel graag een oplossing hebben voor dat 'weggegoocheld' pps geluid; zonder heel mijn Windows (en ±240 updates) te moeten herinstallereren natuurlijk!, dank bij voorbaat in elk geval voor de moeite.
-p.s. al zoekend kreeg ik eens een soort kryptische melding 'geen WAVE apparaat gevonden' of zoiets. Mijn standaard geluidsapparaat werkt toch.

5 aug '11 Nu heb ik vastgesteld dat een aantal van mijn opgeslagen powerpoints pps wel geluid geven maar de rest een nog altijd niet. Bij ontvangst via email van nieuwe powerpoints pps komt na opslaan het geluid er soms wel uit en andere soms ook niet.
Heb nu ook powerpoint viewer 2010 (opnieuw) geinstalleerd (maar niet gekoppeld in standaardprogramma's),bij testen van de pps op geluid krijg ik net hetzelfde resultaat en geen verbetering.
een mogelijke reden: beschadigde/verwijderde koppelingen bij een uninstall met revo van een gekoppelde powerpoint viewer in een vroegere faze.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
05-08-2011, 16:47
Bericht: #2
RE: geluid kwijt in powerpoint pps
Beste coldis , ik heb je onderwerp ook gelezen in het hijackthis gedeelte , maar heb niet de bevoegdheid om daar te mogen antwoorden.
Ik heb dan ook een paar vraagjes voor jou. Je het de geluiden getest in het configuratiescherm veronderstel ik. Als de hardware apparatuur voor het geluid nog goed functioneert is het normaal dat bij het testen de geluiden worden weergegeven. Daarom wil het niet zeggen dat alle geluidseffecten in bestanden worden weergegeven. Het klinkt raar maar waar, maar wanneer er 4 luidsprekers aangesloten zijn op de geluidskaart en de geluidsinstellingen staan op quadrofonisch, worden er geen stereogeluiden weergeven. En dat is volgens mij een mogelijke verklaring waarom het geluid niet werkt in PPS voorstellingen, maar wel in multimedia bestanden.
Kun je eens de eigenschappen van de geluidskaart vermelden, en ook hoeveel luidsprekers aangesloten zijn.
Klik rechts op het geluidsicoontje in de systeembalk.
Normaal krijg je dan te lezen:
Afspeelapparaten
Opnameapparaten
Geluiden
Klik op afspeelapparaten , en wil je eens wat meer vertellen wat daar allemaal aangevinkt staat .
Groetjes
swake
06-08-2011, 12:23
Bericht: #3
(05-08-2011 16:47)swake schreef:  Beste coldis , ik heb je onderwerp ook gelezen in het hijackthis gedeelte , maar heb niet de bevoegdheid om daar te mogen antwoorden.
Ik heb dan ook een paar vraagjes voor jou. Je het de geluiden getest in het configuratiescherm veronderstel ik. Als de hardware apparatuur voor het geluid nog goed functioneert is het normaal dat bij het testen de geluiden worden weergegeven. Daarom wil het niet zeggen dat alle geluidseffecten in bestanden worden weergegeven. Het klinkt raar maar waar, maar wanneer er 4 luidsprekers aangesloten zijn op de geluidskaart en de geluidsinstellingen staan op quadrofonisch, worden er geen stereogeluiden weergeven. En dat is volgens mij een mogelijke verklaring waarom het geluid niet werkt in PPS voorstellingen, maar wel in multimedia bestanden.
Kun je eens de eigenschappen van de geluidskaart vermelden, en ook hoeveel luidsprekers aangesloten zijn.
Klik rechts op het geluidsicoontje in de systeembalk.
Normaal krijg je dan te lezen:
Afspeelapparaten
Opnameapparaten
Geluiden
Klik op afspeelapparaten , en wil je eens wat meer vertellen wat daar allemaal aangevinkt staat .
Groetjes
swake

hoi swake
in Afspeelapparaten/Luidsprekers/configureren staat op Stereo en test werkt goed, verder 'luidsprekers voor volledig bereik': Voor links en rechts: aan
in Afspeelapparaten/Luidsprekers/Eigenschappen staat ingesteld:
-Limited output: uit
-Niveau's: alles op 80%
-Verbeteringen: Omgeving: aan, Woonkamer: aan
-Dolby: Sound Expander:aan, Natural Bass: aan, Bass Boost: 4
-Geavanceerd: 24bits/48.000Hz (Studiokwaliteit)
Exclusieve Modus: de twee opties aan
Het geluid van WMP lijkt redelijk goed (toch soms wel een kleine onderbreking of hapering) .
De driver is nu: Realtek High Defintion Audio 6.0.1.6383
Op deze laptop zitten twee geintegreerde stereoluidsprekers en één subwoofer voor geluidseffecten op lage frequenties.
Meer dan de helft van mijn powerpoints geeft dus nog altijd geen geluid meer weer, heel vreemd!
groeten,
coldis
06-08-2011, 13:44
Bericht: #4
Citaat:Op deze laptop zitten twee geintegreerde stereoluidsprekers en één subwoofer voor geluidseffecten op lage frequenties.

Hallo coldis
Welke staat hiervan standaard ingesteld?
Bijkomend vraagje: Bij opstarten en afsluiten van je windows, worden de windows geluiden dan weergegeven?

Groetjes
swake
06-08-2011, 15:56 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-08-2011 om 16:14 door miekiemoes.)
Bericht: #5
Hoi,

Dit is geen probleem met je geluid in het algemeen hoor. Aangezien dit over powerpointbestanden gaat waar de ene keer wel en niet een geluid wordt afgespeeld heeft meestal te maken met het feit dat het geluidsbestand niet aanwezig is in dezelfde map als waar de powerpoint presentatie aanwezig is, of het geluidsbestand in een verkeerd formaat is die je windows/mediaplayer niet herkent.
Een andere oorzaak kan zijn dat het geluidsbestand te groot is.
Het gebeurt ook heel vaak dat, wanneer een powerpoint presentatie gemailt wordt, dat het geluidsbestand gewoon niet meegestuurd wordt.
Waneer het gaat over een "linked sound", dan mag het pad naar de linked sound niet meer dan 128 karakters tellen, anders vindt powerpoint viewer het bestand ook niet, dus kan het het bestand niet afspelen. Daarom dat in dergelijke gevallen altijd wordt aangeraden om het geluidsbestand in dezelfde map te plaatsen dan de pps.
Lees ook hier voor meerdere oorzaken:
http://office.microsoft.com/nl-nl/powerp...77717.aspx
http://presentationsoft.about.com/od/pow..._probs.htm

Microsoft MVP - Consumer Security [Afbeelding: mvp.gif]
Director of Research @ Malwarebytes [Afbeelding: mbammini.png]
AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.

[Afbeelding: MiekiemoesBlog.2.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
06-08-2011, 17:36
Bericht: #6
Citaat:-het geluidsprobleem uit zich dus zowel bij via email ontvangen pps of bij het openen van vroeger opgeslagen pps die wel perfect werkten vroeger. (beeld is goed).

In de vroegere opgeslagen pps bestanden werkte het geluid wel, en nu werkt het geluid niet meer in die vroegere opgeslagen pps bestanden.
Als de voorstelling (PPS) toelaatbaar is om te wijzigen kan men controleren of geluid werd meegeleverd of niet door deze te openen als presentatie (PPT) .
In het PPT bestand vind men de dia's en de mediabestanden terug.
En nu valt het te bekijken welk geluidsapparaat als standaard staat ingesteld.

[Afbeelding: img102.jpg?t=1312644802]

[Afbeelding: img104.jpg?t=1312644952]
07-08-2011, 03:52 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 07-08-2011 om 04:27 door coldis.)
Bericht: #7
(06-08-2011 17:36)swake schreef:  
Citaat:-het geluidsprobleem uit zich dus zowel bij via email ontvangen pps of bij het openen van vroeger opgeslagen pps die wel perfect werkten vroeger. (beeld is goed).

In de vroegere opgeslagen pps bestanden werkte het geluid wel, en nu werkt het geluid niet meer in die vroegere opgeslagen pps bestanden.
Als de voorstelling (PPS) toelaatbaar is om te wijzigen kan men controleren of geluid werd meegeleverd of niet door deze te openen als presentatie (PPT) .
In het PPT bestand vind men de dia's en de mediabestanden terug.
En nu valt het te bekijken welk geluidsapparaat als standaard staat ingesteld.

[Afbeelding: img102.jpg?t=1312644802]

[Afbeelding: img104.jpg?t=1312644952]

hoi swake,
Luidsprekers staat als standaard ingesteld (rode check), dus niet Hooftelefoon, niet Digitale Uitvoer. En bij opstarten hoor ik de Windows geluiden.
Die vroegere powerpoints die ik per email gekregen heb werkten allemaal beeld EN geluid. Van de onlangs per email ontvangen powerpoints bvb op 2/8/'11 was er een waarvan het geluid zeker niet werkte (titel muziek stond er zelfs op) en op 25/7/'11 was er een waarvan het geluid wel werkte. Die per email ontvangen powerpoints zijn normaal perfect gemaakt hoor, de fout moet hier op deze pc zitten in de software en/of die vroegere bestanden waarvan het geluid misschien beschadigd is, of zoiets, maar van die die nieuwe lijkt toch wel raar dat er ook niet werken hé?
groeten,
coldis
07-08-2011, 08:27
Bericht: #8
Kan je me even één van die powerpoints mailen waarvan het geluid niet werkt?
samplesATmivercon.be
vervang AT door @

AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.

11-08-2011, 23:05
Bericht: #9
Icon_frown Spijtig, geen verdere reactie meer.
Miekiemoes haar theorie kan kloppen, waar ik aan denk kan ook de oorzaak zijn.
In een PPS voorstelling is het mogelijk om zelf opgenomen digitale geluiden in te voegen. In het testpaneel van het geluid krijg je dan te zien dat de geluidsinstellingen en apparaten werken. Via gewone luidsprekers kun je digitale geluiden wel niet beluisteren, en moet het apparaat voor digitale uitvoer gebruikt worden.
12-08-2011, 06:53
Bericht: #10
Dit werd via mail verder behandeld. Dus deze thread kan op slot.

Discussie is gesloten 

Ga naar locatie:

Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)