Discussie is gesloten 

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
lcd monitor/tv
03-08-2011, 16:20
Bericht: #1
lcd monitor/tv
ik weet niet of iemand hier mij kan helpen, maar het gaat om het volgende;

we hebben een lcd monitor/tv van phillips...met het volgende type nummer; bdl4221v.
dit toestel heeft in een winkel gehangen en hiervoor is het osd menu op de monitor uitgeschakeld..
we gebruiken hem als tv..maar nu heb ik per ongeluk de afstandsbediening/ remote control uitgeschakeld.
om deze weer te activeren hebben we het osd menu nodig, maar deze was al uitgeschakeld..dus gaat dit niet werken.
ik heb contact gehad met phillips zelf, maar vreemd genoeg weten ze daa ook geen oplossing.
het enige waar ze mee komen is de menu toets langer dan 10 seconde ingedrukt houden, maar ook dat werkt niet.
we hebben hem ook al open gemaakt om te kijken of het printplaatje van het menu wel is aangesloten...dit is allemaal in orde..
heeft iemand hier enig idee hoe wij de afstandsbediening of het osd menu weer in kunnen schakelen???

groetjes mel
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
03-08-2011, 17:37
Bericht: #2
RE: lcd monitor/tv
deze informatie hebben wij inmiddels van phillips ontvangen, maar wat e precies nu de bedoeling is weet ik niet..hier misschien iemand???
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
If the remote controller is disabled by the SICP command in section 3.3.2.9, the remote
controller doesn’t work since the monitor is powered on. It is possible to enable or
disable the remote control device on the addressed monitor by sending the following key
code:
<UP>1<UP> XXX Enable remote control on the addressed (XXX) monitor
<DN>0<DN> XXX Disable remote control on the addressed (XXX) monitor
Where <UP> and <DN> stand for the “UP” and “DOWN” cursor buttons on the IR remote
controller (see also Fig. 1 􀁝). The input of two consecutive buttons cannot exceed 3
seconds, or the input sequence will be reset.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

groetjes mel
04-08-2011, 21:35 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 04-08-2011 om 21:37 door captain kirk.)
Bericht: #3
Heb je wel al geprobeerd om in de TV-modus via het OSD terug te zetten naar de fabrieksinstellingen?
Het OSD is in de monitormodus nl niet te bereiken maar zou het wel in de tv-modus via het toestel zelf moeten zijn.

Tijdens het instellen van de RS232 heb je de monitor een nummer moeten geven. Dit nummer bestaat uit drie cijfers. Deze cijfers moet je invullen op de plaats van de XXX in de handleiding welke je van Philips ontvangen hebt.
Heb je geen code aan de rs232 gegeven, probeer het dan eens met "000".

Greetings, Captain Kirk Icon_wink

Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf

Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten.

Follow me on Twitter
05-08-2011, 11:33
Bericht: #4
(04-08-2011 21:35)captain kirk schreef:  Heb je wel al geprobeerd om in de TV-modus via het OSD terug te zetten naar de fabrieksinstellingen?
Het OSD is in de monitormodus nl niet te bereiken maar zou het wel in de tv-modus via het toestel zelf moeten zijn.

Tijdens het instellen van de RS232 heb je de monitor een nummer moeten geven. Dit nummer bestaat uit drie cijfers. Deze cijfers moet je invullen op de plaats van de XXX in de handleiding welke je van Philips ontvangen hebt.
Heb je geen code aan de rs232 gegeven, probeer het dan eens met "000".

het OSD menu is ook uitgeschakeld...en we kunnen wel tv kijken...hoe je terug moet naar de fabrieksinstellingen? ik heb geen idee...
we hebben de laptop via een RS2323 kable aan de tv gehad..maar kunnen niks..
zover als een nummer aan de monitor geven zijn we dus niet eens gekomen...
misschien een rare vraag; waar vul je die code dan in....op de afstandsbediening?
hij reageert gewoon nergens op...
ik vind het wel een vreemde zaak dat je zowel het OSD menu als wel de afstandsbediening gewoon kunt uitschakelen..
05-08-2011, 19:56
Bericht: #5
Beste ikke
Ik weet niet of dit een oplossing zal bieden, maar je kan eens proberen met de monitor eens een paar minuutjes zonder spanning (elektriciteit) te zetten.
Groetjes
swake
05-08-2011, 20:17
Bericht: #6
Beste ikke,
Ik heb even voor jou wat verder gezocht en deze handleiding gevonden.
Ik hoop dat deze je wat verder kan helpen.

http://download.p4c.philips.com/files/b/...fu_nld.pdf

Groetjes
swake
06-08-2011, 12:25
Bericht: #7
(05-08-2011 20:17)swake schreef:  Beste ikke,
Ik heb even voor jou wat verder gezocht en deze handleiding gevonden.
Ik hoop dat deze je wat verder kan helpen.

http://download.p4c.philips.com/files/b/...fu_nld.pdf

Groetjes
swake

hoi swake,

met de handleiding kwamen we hier niet verder..en met de info die ik van phillips kreeg ook niet...het volgende stukje kwam uit de engels talige handleiding, omdat deze gek genoeg niet in de nederlands talige handleiding staat;

If the remote controller is disabled by the SICP command in section 3.3.2.9, the remote
controller doesn’t work since the monitor is powered on. It is possible to enable or
disable the remote control device on the addressed monitor by sending the following key
code:
<UP>1<UP> XXX Enable remote control on the addressed (XXX) monitor
<DN>0<DN> XXX Disable remote control on the addressed (XXX) monitor
Where <UP> and <DN> stand for the “UP” and “DOWN” cursor buttons on the IR remote
controller (see also Fig. 1 􀁝). The input of two consecutive buttons cannot exceed 3
seconds, or the input sequence will be reset.

maar helaas...ben er nog steeds niet uit....

groetjes mel
07-08-2011, 21:18
Bericht: #8
In principe is het OSD-menu indien je de tv-stand gebruikt altijd via de menuknoppen op het toestel te bereiken.
Aangezien ze, zover ik begrijp, deze in de winkel hebben uitgeschakeld lijkt het mij raadzaam eens contact op te nemen met de winkel.
Een showmodel of niet, een winkel heeft de taak je een volledig functionerend product te verschaffen. Wanneer zij de OSD hebben uitgeschakeld lijkt het mij dat zij het ook weer ingeschakeld moeten leveren. En dat staat los van een niet werkende afstandsbediening.

Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf

Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten.

Follow me on Twitter
08-08-2011, 22:48
Bericht: #9
(07-08-2011 21:18)captain kirk schreef:  In principe is het OSD-menu indien je de tv-stand gebruikt altijd via de menuknoppen op het toestel te bereiken.
Aangezien ze, zover ik begrijp, deze in de winkel hebben uitgeschakeld lijkt het mij raadzaam eens contact op te nemen met de winkel.
Een showmodel of niet, een winkel heeft de taak je een volledig functionerend product te verschaffen. Wanneer zij de OSD hebben uitgeschakeld lijkt het mij dat zij het ook weer ingeschakeld moeten leveren. En dat staat los van een niet werkende afstandsbediening.

wij hebben hem van iemand gekocht die meerdere tv's heeft opgekocht..die dus in winkels hebben gehangen..
philips zelf schijnt de software niet te kunnen leveren..want normaal gesproken hoort er een cd rom bij te zitten.....
09-08-2011, 21:56
Bericht: #10
Heb je dit al geprobeerd met zowel de tv in stand-by en als dat niet werkte, de tv aan:
  • toets op de afstandsbediening de pijltoets "omhoog"
  • toets de "1" in
  • toets weer de pijltoets "omhoog" in
  • toets in de drie cijfers: 000
De "omhoog" toets is de toets op de afstandsbediening. Daarbij voer je alle handelingen via de afstandsbediening uit en moet je ervoor zorgen dat tussen iedere toetsaanslag niet meer dan 3 seconde zit omdat anders de herprogrammering stop wordt gezet.

Ook zouden de instellingen via de computer aangepast moeten kunnen worden, maar daarvoor heb je de drivers en dus de cd-rom nodig. En deze heb ik nog iet voor je op kunnen sporen. Ik zoek daar nog even over door.

Reageert het toestel in de tv stand overigens helemaal niet als je op het menu-knopje van het toestel zelf druk?

Follow me on Twitter
10-08-2011, 12:36
Bericht: #11
(09-08-2011 21:56)captain kirk schreef:  Heb je dit al geprobeerd met zowel de tv in stand-by en als dat niet werkte, de tv aan:
  • toets op de afstandsbediening de pijltoets "omhoog"
  • toets de "1" in
  • toets weer de pijltoets "omhoog" in
  • toets in de drie cijfers: 000
De "omhoog" toets is de toets op de afstandsbediening. Daarbij voer je alle handelingen via de afstandsbediening uit en moet je ervoor zorgen dat tussen iedere toetsaanslag niet meer dan 3 seconde zit omdat anders de herprogrammering stop wordt gezet.

Ook zouden de instellingen via de computer aangepast moeten kunnen worden, maar daarvoor heb je de drivers en dus de cd-rom nodig. En deze heb ik nog iet voor je op kunnen sporen. Ik zoek daar nog even over door.

Reageert het toestel in de tv stand overigens helemaal niet als je op het menu-knopje van het toestel zelf druk?

de menu toets doet niks..alleen de aan/uit toets in het osd menu werkt...we kunnen hem dus wel aan/standby en uit zetten....
we hebben inmiddels een driver gevonden...maar vanaf een laptop kunnen we er ook niks mee..de laptop vindt wel een philips monitor...maar dat is alles..in beeld gebeurd er niks...
die code op de afstandsbediening..met de pijltjes werkt ook niet....
10-08-2011, 21:45
Bericht: #12
Mmm, dan begin ik toch het ergste te vrezen. Volgens mijn informatie moet je namelijk via de menuknop nog wel bij het instellingenmenu geraken om om zijn minst de monitor terug te kunnen zetten naar de fabrieksinstellingen.
Zit er in het drivermenu een optie dat je bepaalde commando's kan invoeren?

Follow me on Twitter
11-08-2011, 19:24
Bericht: #13
(10-08-2011 21:45)captain kirk schreef:  Mmm, dan begin ik toch het ergste te vrezen. Volgens mijn informatie moet je namelijk via de menuknop nog wel bij het instellingenmenu geraken om om zijn minst de monitor terug te kunnen zetten naar de fabrieksinstellingen.
Zit er in het drivermenu een optie dat je bepaalde commando's kan invoeren?

nergens iets kunnen vinden om commando's in te voeren...
het enige wat er gebeurd is dat het beeld van de laptop wat gaat knipperen..verder gebeurd er niks..en kunnen we er niks mee...
15-08-2011, 02:12
Bericht: #14
Hallo ikke,

Gebruik je een originele afstandsbediening van Philips of een universele afstandsbediening.
Groetjes
swake
15-08-2011, 16:04
Bericht: #15
(15-08-2011 02:12)swake schreef:  Hallo ikke,

Gebruik je een originele afstandsbediening van Philips of een universele afstandsbediening.
Groetjes
swake

we gebruiken een philips afstands bediening, waarvan alle functies het "deden"..maar het is niet de originele afstandsbediening die bij de tv hoort...
15-08-2011, 16:28
Bericht: #16
Citaat:we gebruiken een philips afstands bediening, waarvan alle functies het "deden"..maar het is niet de originele afstandsbediening die bij de tv hoort...

Hallo Mel
Kun je even het type en eventueel serienummer van de afstandsbediening hier plaatsen.

Groetjes
swake
28-08-2011, 22:51
Bericht: #17
(15-08-2011 16:28)swake schreef:  
Citaat:we gebruiken een philips afstands bediening, waarvan alle functies het "deden"..maar het is niet de originele afstandsbediening die bij de tv hoort...

Hallo Mel
Kun je even het type en eventueel serienummer van de afstandsbediening hier plaatsen.

Groetjes
swake

sorry voor de late reactie!

dit is het nummer wat op de afstandsbediening staat die wij gebruikt hebben bij deze televisie; SBC RP 520

groetjes, mel
28-08-2011, 23:16
Bericht: #18
Hallo Mel, die sorry hoefde niet Icon_wink

De afstandsbediening die je nu gebruikt is voor een eenvoudig TV toestel.
Neem eens een kijkje op deze site.
http://www.afstandsbedieningwinkel.nl/ne...eplacement

http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbin...BCRP520/00

Ik zou eens contact nemen met de klantenservice van Philips met de vraag welk type van afstandsbediening compatibel is met het toetstel.
Dit zijn universele.
http://www.afstandsbedieningwinkel.nl/ne...universeel

Groetjes
swake
28-08-2011, 23:44
Bericht: #19
Nog iets nuttigs gevonden.

http://www.p4c.philips.com/files/b/bdl42...ss_nld.pdf
29-08-2011, 10:31
Bericht: #20
Icon_biggrin RE: lcd monitor/tv
(28-08-2011 23:44)swake schreef:  Nog iets nuttigs gevonden.

http://www.p4c.philips.com/files/b/bdl42...ss_nld.pdf

ik zal zeker contact met philips opnemen met de vraag over welke afstandsbediening..thanks!

groetjes mel
Discussie is gesloten 

Ga naar locatie:

Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)