|
pc valt stil waarna blauw scherm
|
|
24-08-2011, 13:33
Bericht: #41
|
|||
|
|||
|
RE: pc valt stil waarna blauw scherm
Die critical error komt door verkeerd afsluiten van de computer. Wanneer jij de computer uitzet na het blauwe scherm, of de computer schakelt zichzelf uit is dit ook een verkeerde afsluiting.
Je huidige windows versie is nu geschikt voor deze computer. Het probleem moet ergens gezocht worden bij de hardware. Overhitting kan ook een oorzaak zijn. Ik weet niet of je een handige Harry bent, maar de computer eens helemaal ontstoffen binnen in de kast, de voeding ook eens goed ontstoffen en reinigen is ook een aanrader. Er werd gebruik gemaakt van die catalyst. Deze kan ook de grafische kaart overbelast hebben, en dat die aan het begeven is. Van die computer is teveel vereist geweest. Ik ga een andere vergelijking maken. Ik rij met een gewone wagen. Ik zie op TV de wagens racen op het circuit in francochamps. Ik denk bij mezelf, wat die racers kunnen dat kan ik ook en ik met mijn wagentje naar francochamps. Ik doe iets in de benzine om het vermogen op te drijven. We staan aan de start en het startschot word gegeven. Ik haal het uiterste uit mijn wagentje en na 500 meter , er begint een waarschuwingslichtje te branden ,en boem , mijn wagentje valt stil. Ik kan de motor nog starten, maar elke 100 meter valt mijn wagentje terug altijd stil. De motor is het aan het begeven. |
|||
|
24-08-2011, 20:52
Bericht: #42
|
|||
|
|||
(24-08-2011 13:33)swake schreef: Ik rij met een gewone wagen. Ik zie op TV de wagens racen op het circuit in francochamps. Ik denk bij mezelf, wat die racers kunnen dat kan ik ook en ik met mijn wagentje naar francochamps. Ik doe iets in de benzine om het vermogen op te drijven. Uit ervaring: l'Eau Rouge is lopend al bijna niet te doen Ik heb hier een stappenplan voor het schoonmaken van je pc. Schoonmaken doe je als volgt:
Greetings, Captain Kirk Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf
Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten. Follow me on Twitter |
|||
|
24-08-2011, 21:58
Bericht: #43
|
|||
|
|||
Citaat:koppel alle stekkers van de pc af Is inderdaad een zeer goede tip, alleen ben ik niet echt een voorstander van die busjes met perslucht. Als het stof zich tot een prop gevormd heeft, het voorzichtig van tussen halen met iets klein puntigs. Vooral tussen de koelvinnen van de CPU cooler. Ik doe het zo voor het delicate werk. Met een zacht borsteltje het stof doen opwaaien in de hoeken van de kast en waar men niet goed bij kan. Het stof opzuigen met een stofzuigertje . In een goede computerzaak vind men die en zijn niet echt duur. http://h10010.www1.hp.com/ewfrf/wc/docum...=be&dlc=nl |
|||
|
25-08-2011, 11:19
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-08-2011 om 11:19 door captain kirk.)
Bericht: #44
|
|||
|
|||
|
Zo heeft ieder zijn werkwijze. Wanneer ze op mijn werk oa beamers grondig komen reinigen dan treden ze binnen met een persluchtapparaat.
Met een kwastje moet je oppassen dat je niets per ongeluk raakt en zo beschadigd. Beide methoden kunnen en zijn prima zolang je maar voorzichtig te werk gaat. Greetings, Captain Kirk Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf
Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten. Follow me on Twitter |
|||
|
26-08-2011, 05:44
Bericht: #45
|
|||
|
|||
|
Hallo
Ik heb jullie advies gevolgd en ik heb het geopend en schoongemaakt, het is wel niet 100% schoon maar wel zo een 60% want aan sommige dingen wou ik niet aankomen om niet meer schade te brokken Dus ik denk dat ik dat moest doen omdat jullie denken dat het van binnen zo vuil was dat de koeler de pc niet meer koel kon houden? en zou dit (zoiets simpels eigenlijk (wat geweldig zou zijn trouwens Bedankt |
|||
|
26-08-2011, 16:07
Bericht: #46
|
|||
|
|||
|
Of dit de oorzaak van je probleem is, is even afwachten. Vuil is een van de vele veroorzakers van een niet goed draaiend systeem. Op mijn werk is het een van de voornaamste oorzaken dat een systeem vast loopt. Onderdelen worden te warm en het systeem loopt vast of schakelt zichzelf uit veiligheid uit. Ben benieuwd of dit voor jou ook de oplossing is.
Greetings, Captain Kirk Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf
|||
|
26-08-2011, 23:38
Bericht: #47
|
|||
|
|||
Citaat:Of dit de oorzaak van je probleem is, is even afwachten. Vuil is een van de vele veroorzakers van een niet goed draaiend systeem. Op mijn werk is het een van de voornaamste oorzaken dat een systeem vast loopt. Onderdelen worden te warm en het systeem loopt vast of schakelt zichzelf uit veiligheid uit. Ben benieuwd of dit voor jou ook de oplossing is. Inderdaad CK , dat moet nog afgewacht worden. Heb nog iets nuttigs gevonden. http://www.de-spons.nl/index.php?option=...&Itemid=79 CK omdat je daar spreekt van dat persluchtapparaat. Onderaan staat een Youtube link. Dat vind ik wel wat overdreven en gevaarlijk om onderdelen te beschadigen. |
|||
|
27-08-2011, 09:02
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27-08-2011 om 09:03 door captain kirk.)
Bericht: #48
|
|||
|
|||
|
Jammer dat de eerste link niet voor iedereen te bekijken is. Het getoonde in de tweede link is voor mij een niet ongewoon beeld. Sterker nog, ik heb ze wel eens erger onder mijn handen gekregen waarbij ik zo een stofmat van een centimeter dik eruit kon tillen.
Mbt de perslucht, voor in huis is een busje meer dan voldoende. Het voorbeeld wat ik gaf betreft een professioneel bedrijf gericht op bedrijfsapparatuur. Greetings, Captain Kirk Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf
|||
|
27-08-2011, 18:07
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27-08-2011 om 18:07 door L-Anderson.)
Bericht: #49
|
|||
|
|||
|
Ik weet niet of het gewerkt heeft maar tot nu is hem niet uitgevallen tijdens het opstarten.
aangezien dit maar enkel bij het eerste maal opstarten van een dag gebeurt kan ik het maar één keer per dag testen Maar vandaag en gisteren was hem niet uitgevallen, dat is dus al een heel goed teken En bedankt voor die tips en links die zijn zeer nuttig en informatief!! Bedankt!! |
|||
|
29-08-2011, 06:34
Bericht: #50
|
|||
|
|||
|
Ik heb helaas slecht nieuws
Na 4 dagen begon ik er echt in te geloven dat het eindelijk gemaakt was maar hiernet heeft hem het weer gedaan :'( tot 3 maal toe is hem uitgevallen. Maar vandaag heeft hem nog iets gedaan, iets wat ik nog ooit eerder heb meegemaakt. Bij de 3de keer toen ik hem aan zette 1sec erna, mijn scherm was nog zwart begon hij ineens een geluid maken, gelijk een wekker of een alarm van een auto die bleef dat maken dus dan heb ik hem maar weer uitgezet gewacht en daarna opnieuw geprobeerd. En hier ben ik dan weer Bedankt |
|||
|
29-08-2011, 12:24
Bericht: #51
|
|||
|
|||
|
Ik weet niet wat mijn pc bezielt maar vandaag is het echt erg, om de 5min valt die uit en eenmaal als die uitvalt blijft die dan steeds uitvallen, die blauwe scherm komt dan steeds te voorschijn
Ik heb vandaag niet eens 20min kunnen werken zonder dat die uitvalt |
|||
|
29-08-2011, 14:03
Bericht: #52
|
|||
|
|||
|
Beste L-anderson
Citaat:Ik weet niet wat mijn pc bezielt maar vandaag is het echt erg, om de 5min valt die uit en eenmaal als die uitvalt blijft die dan steeds uitvallen, die blauwe scherm komt dan steeds te voorschijn Ik had zo al een beetje de vrees hiervoor. Ik heb het vermoeden dat de harde schijf of de grafische kaart aan het begeven is . Een computer die zichzelf steeds uitschakeld is zeker niet gezond voor de harde schijf. Een defect geheugenlatje sluit ik ook niet uit, maar denk niet dat dit een oorzaak is, omdat je dan onmiddelijk een blauw scherm krijgt als je de computer aanzet. Maak voor alle zekerheid een backup van al je belangrijke gegevens. Groetjes swake |
|||
|
01-09-2011, 06:46
Bericht: #53
|
|||
|
|||
|
okay dus je bedoelt dat het hopeloos is dat ik opzoek moet naar een nieuwe pc?
want het laten herstellen heeft geen nut want met een paar (honderden) euro's extra kun je een nieuw kopen Bedankt |
|||
|
01-09-2011, 10:57
Bericht: #54
|
|||
|
|||
Citaat:okay dus je bedoelt dat het hopeloos is dat ik opzoek moet naar een nieuwe pc? Hopeloos zou ik niet zeggen. Ik weet niet echt waarom je de computer wil gebruiken. Om wat ik allemaal in dit topic reeds gelezen heb, wat er van die computer is trachten te verlangen, is deze computer daar zeker niet voor geschikt. Ik kan geen beslissing voor jou maken, die ligt bij jou. Ik ga je een e-mailtje zenden met een paar nuttige tips. Groetjes swake |
|||
|
10-09-2011, 14:14
Bericht: #55
|
|||
|
|||
|
Hay
het is al een tijdje geleden hé wel, ik was deze pc zo een beetje geweest geweest dus besloot ik om een laptop te kopen maar toen ik naar de winkel ging werd ik verleid deze schoonheid die ik momenteel aan het gebruiken ben het heeft de volgende kenmerken: Haredeschijf: 1TB DDR3: 6GB 64bit intel core i7-2600 CPU @ 3.40GHz Nvida Geforce 405 up to 3819MB en de prijskaartje was 800 Euro Ik denk dat het een goede prijs is voor zo een pc Swake, jij hebt mij in het privé bericht uitgelegd van OEM en zo en deze pc is ook een OEM is dat normaal? Ik bedoel voor zo een hoge prijs en toch een OEM? Het heeft wel garantie en zo, want in de papieren staan dat het wordt opgehaald en al en dat ik ook 6 maanden software garantie heb. mvg |
|||
|
10-09-2011, 14:37
Bericht: #56
|
|||
|
|||
Citaat:Swake, jij hebt mij in het privé bericht uitgelegd van OEM en zo Een OEM versie is evenwaardig als een zelf aangekochte versie. Het verschil tussen een OEM versie en een zelf aangekochte versie is, dat een OEM versie behoort aan een systeem en de produktcode achteraf niet meer mag gebruikt worden op een andere computer moest je jouw nu huidige computer van de hand doen en een nieuwe kopen. Ik weet niet of er een recovery schijfje bij de computer geleverd was. Moest dit niet niet het geval zijn, zeker niet vergeten een recovery schijfje te maken, waarmee je jouw systeem kan herstellen bij eventuele problemen. Aan die prjjs ben je zeker niet bedrogen. Alvast veel sucses gewenst met je nieuwe aankoop . Ik zou zeggen, drink er eentje op . ![]() Groetjes swake |
|||
|
10-09-2011, 15:39
Bericht: #57
|
|||
|
|||
|
aah okay bedankt voor de uitleg
ja, tijdens het opstarten vroeg die mij onmiddelijk om een recovery DVD's te maken, en ze hadden er zelfs 3 lege DVD's bijgstoken (hoewel hij er 4 nodig had). Het was trouwens het eerste wat ik gedaan had die 4 recovery DVD maken ja, het was het idd waard, en ik moet zeggen zo een snelheid had ik tot nu toe nooit meegemaakt, Ik ben er echt blij mee Wij hebben die trouwens in de Makro gekocht met de kaart van mijn pa :-) en nog iets, ik kan je geen prvé mail sturen omdat het uitstaat maar ik wou je nog even zeggen dat je heel dicht bij mij woont, zo een 5tal km's mss |
|||
|
|
Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)