Discussie is gesloten 

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
draadloos internet
20-07-2011, 13:24
Bericht: #1
draadloos internet
Ben op vakantie bij vriendin en wil via mijn laptop gebruik maken van het draadloze internet/netwerk. verbinding ingesteld, codes ingegeven en de verbinding mislukte aantal malen. Na een week nog eens de boel ingesteld en ingegeven en nu heb ik waarschijnlijk het draadloze netwerk via mijn laptop laten lopen. De andere laptops en ipad e.d krijgen mijn laptop als netwerkverbinding op maar kunnen niet met de codes verbinding maken. Hetzelfde ik dus de week hiervoor had.
wat is er allemaal gebeurd???? Beetje onaardig als ik hier de boel ondersteboven heb gegooid....
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
20-07-2011, 14:43
Bericht: #2
RE: draadloos internet
Beste tessavv,

Welkom alhier.
De oorzaak kan van alles zijn, dus we zullen moeten gaan zoeken.
Als eerste, zien de andere laptop en Ipad wel de router wanneer jouw laptop helemaal uitgeschakeld is?
Kun je ook even aangeven van wat voor soort router je gebruik maakt (naam en typenummer)?

Greetings, Captain Kirk Icon_wink

Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf

Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten.

Follow me on Twitter
20-07-2011, 17:25
Bericht: #3
(20-07-2011 14:43)captain kirk schreef:  Beste tessavv,

Welkom alhier.
De oorzaak kan van alles zijn, dus we zullen moeten gaan zoeken.
Als eerste, zien de andere laptop en Ipad wel de router wanneer jouw laptop helemaal uitgeschakeld is?
Kun je ook even aangeven van wat voor soort router je gebruik maakt (naam en typenummer)?

Ha captain,

dank je.
de laptop en ipad zien de router niet, alleen het netwerk via mijn laptop. naam router: ZyXEL P660 W Tx.

groet
20-07-2011, 20:58 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-07-2011 om 21:07 door captain kirk.)
Bericht: #4
Correct dat je router er zo uit ziet?
[Afbeelding: images?q=tbn:ANd9GcQUXm_5AHip1D_UwRlWgSl...8GmGS5bk-1]

Aangezien de genoemde apparaten eerst wel werkten en nu niet, moet het probleem in de router zitten.
Probeer de volgende stappen en zorg daarbij dat je eigen laptop uit staat!
Sluit een van de "probleem"apparaten met de netwerkkabel op de router aan.
  • Haal voor een minuut of tien de stroom van de router af (koppel echt de voeding los, dus niet via de schakelaar uitzetten)
  • start de router opnieuw op en wacht tot het opstarten afgerond is
  • start een van de "probleem"apparaten
  • start je internetbrowser
  • type in de adresbalk: http://www.zyxel.com
  • wacht een aantal minuten
  • indien er nu een inlogscherm komt, vul de gegevens in welke je van je provider gekregen hebt
  • koppel de netwerkkabel weer los en kijk of je contact kunt maken met de router

Laat maar horen of dit werkt. Indien niet gaan we het op een andere manier proberen.

Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf

Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten.

Follow me on Twitter
22-07-2011, 20:25
Bericht: #5
(20-07-2011 20:58)captain kirk schreef:  Correct dat je router er zo uit ziet?
[Afbeelding: images?q=tbn:ANd9GcQUXm_5AHip1D_UwRlWgSl...8GmGS5bk-1]

Aangezien de genoemde apparaten eerst wel werkten en nu niet, moet het probleem in de router zitten.
Probeer de volgende stappen en zorg daarbij dat je eigen laptop uit staat!
Sluit een van de "probleem"apparaten met de netwerkkabel op de router aan.
  • Haal voor een minuut of tien de stroom van de router af (koppel echt de voeding los, dus niet via de schakelaar uitzetten)
  • start de router opnieuw op en wacht tot het opstarten afgerond is
  • start een van de "probleem"apparaten
  • start je internetbrowser
  • type in de adresbalk: http://www.zyxel.com
  • wacht een aantal minuten
  • indien er nu een inlogscherm komt, vul de gegevens in welke je van je provider gekregen hebt
  • koppel de netwerkkabel weer los en kijk of je contact kunt maken met de router

Laat maar horen of dit werkt. Indien niet gaan we het op een andere manier proberen.

Ola!

Stappenplan netjes uitgevoerd maar er verschijnt geen inlogscherm op zyxel.com
Alleen start scherm van de site waar je evt, je regio kan kiezen. Ook na kiezen geen inlogscherm kunnen vinden.
We horen het wel weer. (ik denk nog steeds ernstig dat ik door mijn acties op mijn laptop de hele boel ontregeld heb...zal t daar niet verholpen moeten worden??? )
22-07-2011, 22:21 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-07-2011 om 22:24 door captain kirk.)
Bericht: #6
Citaat:Alleen start scherm van de site waar je evt, je regio kan kiezen. Ook na kiezen geen inlogscherm kunnen vinden.
Zie je in de adresbalk een adres welke begint met http:// of http://www.
Of zie je alleen een adres welke waarschijnlijk begint met 192.168.X.XXX?

Citaat:ik denk nog steeds ernstig dat ik door mijn acties op mijn laptop de hele boel ontregeld heb...zal t daar niet verholpen moeten worden???
Dat denk ik niet.
Waarschijnlijk werkt de router met een past IP-adres ipv een dynamisch. Hierdoor kan er maar één systeem via de router contact maken. Door jouw actie heeft jouw laptop deze toegang gekregen. Je laptop werkt nu als een eigen router, een knooppunt, waardoor de overige apparaten alleen maar kunnen werken indien jouw systeem aan staat.

Aan je registratie te zien heb je een adsl-verbinding welke via Lisabon loopt.
Heb je speciale documentatie van je provider gekregen omtrent het instellen van de router. Soms hebben de ISP-s nl hun eigen instellingen.

Follow me on Twitter
24-07-2011, 14:42
Bericht: #7
ola vanuit Portugallll!

we zijn weer bezig: adres is een http://www.

"Aan je registratie te zien heb je een adsl-verbinding welke via Lisabon loopt.
Heb je speciale documentatie van je provider gekregen omtrent het instellen van de router. Soms hebben de ISP-s nl hun eigen instellingen."

We hebben een brochure over het snel aansluiten van de router. Niets bijzonders aan te zien of anders dan anders. Dat is van SAPO adsl.

groetjes
24-07-2011, 21:24
Bericht: #8
Indien je met de laptop van je gastvrouw/heer op een http://-adres kunt, zul je er ook mee het internet op kunnen. Controleer dit maar eens. Ik ga er dus vanuit dat bedraad er wel weer internetverbinding is maar draadloos niet.

De router zal standaard met een beveiliging ingesteld staan. Waarschijnlijk met een WPA2-PSK-beveiliging. Ik wil nu gaan kijken of we de apparaten contact kunnen laten maken met de router met de beveiliging uit. Voer hiervoor de volgende stappen uit en zorg daarbij dat je werkt op het apparaat van je gastheer of vrouw en verbonden bent met de router middels de kabel.
  • open de internetbrowser en vul in de adresbalk het volgende adres in: http://192.168.1.1
  • vul het wachtwoord in (indien je het wachtwoord nooit hebt aangepast is dit 1234) en druk op Login
  • Er verschijnt een zogenaamde Sitemap
  • kies voor Wireless Lan onder Advanced Setup
  • klik op Wireless

Stel in het zelfde scherm het volgende in of controleer het het volgende:
  • Enable Wireless Lan - aangevinkt
  • Block traffic between Wlan en lan - uitgevinkt
  • een naam ingevuld is bij ESSID
  • Hide ESSID - uitgevinkt
  • RTS-treshold & Fragmentation treshold - beide uitgevinkt
  • Securitymode - kies hiervoor in het uitrolomenu voor geen beveiliging. Dit zal waarschijnlijk de eerste optie zijn en anders kies je voor "open". Kies niet voor WEP, WPA, WPA2-PSK, etc
  • klik op Apply

Hoe de router zich nu herstelt is per router verschillend.
Zorg dat je na deze stappen weer in het Advanced Setupmenu komt van de Wireless lan
  • kies nu voor MAC-filter
  • stel hier in dat de router alles toelaat en dus niet controleert op MAC-adres
  • klik weer op Apply

Controleer, bijvoorbeeld via de Ipad (Ipad: Instellingen -> Wifi), of je de router ziet. Deze herken je aan de naam die bij de ESSID stond en dat het een onbeveiligde verbinding is. Als je de router ziet, probeer dan verbinding mee te maken.

Follow me on Twitter
25-07-2011, 14:09
Bericht: #9
(24-07-2011 21:24)captain kirk schreef:  [Stel in het zelfde scherm het volgende in of controleer het het volgende:[list]
[*]Enable Wireless Lan - aangevinkt-----gedaan[*]Block traffic between Wlan en lan - uitgevinkt--- niet kunnen doen/vinden[*]een naam ingevuld is bij ESSID[/color[color=#FF0000]]-----gedaan[*]Hide ESSID - uitgevinkt----gedaan[*]RTS-treshold & Fragmentation treshold - beide uitgevinkt-----niet kunnen vinden[*]Securitymode - kies hiervoor in het uitrolomenu voor geen beveiliging. Dit zal waarschijnlijk de eerste optie zijn en anders kies je voor "open". Kies niet voor WEP, WPA, WPA2-PSK, etc----gedaan[*]klik op Apply[/list]------gedaan
Hoe de router zich nu herstelt is per router verschillend.
Zorg dat je na deze stappen weer in het Advanced Setupmenu komt van de Wireless lan
[list][*]kies nu voor MAC-filter[/color[color=#FF0000]]-----gedaan[*]stel hier in dat de router alles toelaat en dus niet controleert op MAC-adres
[*]klik weer op Apply[/list]---- gedaan
Ipad maakt verbinding en mijn laptop ook, kunnen beiden op internet.wat moet er nu nog gebeuren of is het de bedoeling dat de verbinding open/niet beveiligd blijft?

Bedankt weer Icon_smile Groeten
25-07-2011, 22:57
Bericht: #10
Mooi dat de apparaten weer draadloos op internet kunnen.

Het is inderdaad verstandig om de verbinding te beveiligen. Je hebt diverse opties. Van eenvoudig tot een zware beveiliging.
Aangezien de verbinding na de eerste aansluiting gewoon werkte, ga ik er vanuit dat de beveiliging standaard ingesteld stond op een WPA2-PSK beveiliging. Een op zich prima beveiliging tenzij je naast een hackvaardige Portugees woontIcon_mrgreen

Beveiliging instellen
  • ga naar de internetbrowser en vul het adres van de router in: 192.168.1.1
  • vul het wachtwoord in
  • ga naar de Sitemap -> Wireless Lan -> Advanced Setup
  • klik op Wireless
  • selecteer bij Security Mode voor WPA2-PSK
  • vul achter Pre-Shared Key een eigen verzonnen "sleutel" (een sleutel bestaat uit een combinatie van letters en cijfers van minimaal 8 tot maximaal 63 karakters lang)
  • schrijf de sleutel ergens op omdat je deze straks nodig hebt
  • klik op Apply

Je moet nu met de laptops en de Ipad opnieuw contact maken met de router.
Ipad
  • Ipad: Instellingen -> Wifi
  • er zal om een sleutel gevraagd worden
  • vul de eigen verzonnen sleutel in

laptops
  • klik rechtsonder in de taakbalk op het icoon van de computer voor draadloze verbinding
  • klik in de lijst die verschijnt op de naam van je router (Als het correct is zie je nu ook dat de verbinding versleuteld is met een WPA2-PSK versleuteling)
  • er zal om een sleutel en een bevestiging van de sleutel gevraagd worden
  • vul de eigen verzonnen sleutel in
  • vul de sleutel opnieuw in in de onderste balk (niet kopiëren uit de bovenste balk maar opnieuw invullen)
  • klik op connect

Wanneer de verbindingen goed werken raad ik je aan om het wachtwoord van de router aan te passen. Met een standaard wachtwoord kunnen mensen alsnog gemakkelijk de router overnemen. Het wachtwoord aanpassen doe je op deze manier:
  • ga naar de Sitemap
  • kies bij de Advanced Setup voor Password
  • pas het wachtwoord aan en zorg dat je deze niet vergeet Icon_smile
Ik hoor wel of het gelukt is.

Follow me on Twitter
27-07-2011, 22:05
Bericht: #11
En, is het gelukt?

Follow me on Twitter
29-07-2011, 22:14
Bericht: #12
(27-07-2011 22:05)captain kirk schreef:  En, is het gelukt?

Heeej,

het is niet gelukt. Ik kom de site niet op van de router. Wachtwoord klopt niet op een of andere manier(hebben degene die we hebben geprobeerd). Als we hem intikken en op login klikken dan gooit hij er vanzelf nog wat tekens achter en hij kan dan niet inloggen.Krijgen dat scherm steeds opnieuw, kom er niet door.
Ik kan dus ook niet verder hiermee nu...
Dus: help again??!!!

thanx!!!! Icon_smile
29-07-2011, 22:29 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 29-07-2011 om 22:29 door captain kirk.)
Bericht: #13
Wat bedoel je precies met "hebben degene geprobeerd die we al hebben".
Log je wel gewoon in via de browser met http://92.168.1.1 en het wachtwoord 1234?
Aangezien we daar namelijk niets aan veranderd hebben, kan het in feite niet zomaar iets anders zijn.
Daarbij, is dit bij zowel de laptops als bij de Ipad?

Follow me on Twitter
30-07-2011, 21:59 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 31-07-2011 om 07:49 door miekiemoes.)
Bericht: #14
(29-07-2011 22:29)captain kirk schreef:  Wat bedoel je precies met "hebben degene geprobeerd die we al hebben".
Log je wel gewoon in via de browser met http://92.168.1.1 en het wachtwoord 1234?
Aangezien we daar namelijk niets aan veranderd hebben, kan het in feite niet zomaar iets anders zijn.
Daarbij, is dit bij zowel de laptops als bij de Ipad?

we krijgen een inlogscherm op: http://192.168.1.1/rpAuth.html
utilizador:admin en dan wordt er een wachtwoord gevraagd (wachtwoord verwijderd).
Ik heb hier de codes ingevoerd van het netwerk, niet heel handig. Maar tijdens dat invoeren en het klikken op login, schieten er in het wachtwoordveld bolletjes bij, wat betekent dat er dus automatisch iets wordt ingevuld. Ik kan niet zien wat het is, tekens zijn afgeschermd. Ook de code 1234 werkt niet, ook dan schieten er bolletjes bij.
Mijn laptop werkt goed, kan gewoon verbinden, ipad ook. Laptop van C. deed net even moeilijk door niet te kunnen verbinden maar doet het nu ook weer gewoon: kan op internet Icon_smile
Kun jij niet even meekijken op de een of andere manier??
Ik hoor t wel van je morgen, ben op mijn mob ook bereikbaar zodat ik evt. direct iets uit kan voeren.

Groetjes
30-07-2011, 22:12
Bericht: #15
hebben de router ook even gereset (idee van C) maar heeft niet gewerkt,
site doet het ook nu niet. Zelfde scherm, met inlogschermpje en zelfde gebeurtenissen Icon_smile

we horen van je!!!
31-07-2011, 10:02
Bericht: #16
Ik ga er vanuit, gezien dat je wel hier kunt reageren, dat jouw laptop en de Ipad wel nog steeds werken.
De laptop wordt wat lastig daar ieder land haar eigen manier van verbinden met de ISP heeft. Zo weet ik in Frankrijk veel via Orange loopt en men op de hoofdcomputer een inlogprogramma moet gebruiken terwijl ik gewoon via draadloos met laptops en Ipod op internet kan.
Wanneer het om een dergelijke instelling gaat, weet ik niet precies wat je moet doen. In dat geval kun je het beste contact opnemen met de servicedesk de Internet Provider.

Wat ik van hieruit wel nog als poging kan adviseren is het volgende:

Internet Explorer
  • open Internet Explorer
  • ga naar Extra
  • klik op tabblad Inhoud
  • klik bij "automatisch aanvullen op Instellingen
  • kies voor "Geschiedenis van Automatisch aanvullen wissen
  • klik op het tabblad "Algemeen"
  • klik bij "Browsergeschiedenis verwijderen bij afsluiten" op verwijderen
  • klik op "ok"

Mozilla Firefox
  • klik op "Extra"
  • klik op "Recente geschiedenis wissen"
  • klik op "Extra" en dan op "opties"
  • klik op het tabblad "Privacy"
  • klik op "Cookies tonen..."
  • kies "Alle cookies verwijderen"

Wat gebeurd er overigens als je met het admin-account geen wachtwoord invult?
En krijg je dit scherm ook wanneer de laptop met de kabel aan de router verbonden is?

Meekijken is vanuit waar in nu zit lastig. Ik heb de beschikking over een internetverbinding welke dusdanig snel is dat een blinde postduif nog rapper is Icon_mrgreen

Follow me on Twitter
26-08-2011, 16:11 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-11-2011 om 23:06 door captain kirk.)
Bericht: #17
Aangezien er al enige tijd niet gereageerd is, ga ik er vanuit dat het probleem is opgelost. Hierbij sluit ik het topic. Mocht je toch nog op dit topic willen reageren en deze willen heropenen, stuur mij dan even een PM. Voor een nieuw probleem vragen we je een nieuw topic te starten.

update:
Via pm begrepen dat probleem opgelost is door laatste stappen.

Follow me on Twitter
Discussie is gesloten 

Ga naar locatie:

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)