Mivercon Security Forum
evenwaardig aan kaspersky? - Afdrukversie

+- Mivercon Security Forum (http://www.mivercon.be/forum)
+-- Forum: Beveiliging (/forum-30.html)
+--- Forum: Antivirus-antitrojansoftware (/forum-31.html)
+--- Discussie: evenwaardig aan kaspersky? (/thread-8399.html)

evenwaardig aan kaspersky? - maria - 28-06-2010 03:09

mijn licentie verloopt binnen twee dagen en ik wil geen kaspersky meer. hoe geweldig kaspersky ook is het programma is nog maar een fractie van wat het vroeger was. sinds versie 2009 kan ik er mijn computer niet meer mee scannen het lukt me gewoon niet of de scan crashed of de scan stopt gewoon blijft hangen kortom doffe ellende. ik zoek dus een evenwaardige vervanger. daarom vraag ik het natuurlijk hier want ik wil weten wat miekemoes mij aanraadt .

RE: evenwaardig aan kaspersky? - captain kirk - 28-06-2010 20:34

Ik gebruik al jaren naar tevredenheid de gratis versie van AVG. verder is AV ook een van de betere scanners.
Hier heb je een overzicht van een aantal goede scanners.

RE: evenwaardig aan kaspersky? - maria - 28-06-2010 22:13

ik zie bitdefender er tussen staan, die heb ik overwogen maar wil nu voor Gdata gaan. wat denken jullie er van? bitdefender of gdata.?

RE: evenwaardig aan kaspersky? - Beamerke - 29-06-2010 00:55

Ik wil de keuze niet moeilijker maken dan ze al is, maar persoonlijk vind ik Avira Premium Security Suite heel vlotjes draaien, en "streng" wanneer het moet Icon_wink
Ik was in het verleden een grote fan van Bitdefender, maar hun service heeft mij een paar keer teleur gesteld. Daarom heb ik voor Avira gekozenIcon_smile

RE: evenwaardig aan kaspersky? - maria - 02-07-2010 14:35

ik heb gdata geprobeerd maar daar duurde een volledige scan bijna 24 uur Icon_eek en mijn computer vertraagde ook enorm. daarna panda geprobeerd en dat blokkeerde mijn ip proxy programma en gaf veel valse positives. nu avira security suite aan het testen op proef. ik vind het zo jammer dat kaspersky anti virus zo een slecht programma geworden is want ik heb nog steeds het meeste vertrouwen in hun detecties. maar het programma zelf is echt slecht geworden. hopelijk is versie 2011 terug zoals vroeger dan hebben ze terug een klant bij. de avira draait inderdaad heel vlot maar ik heb zo geen vertrouwen in hun detecties Icon_frown

RE: evenwaardig aan kaspersky? - Beamerke - 02-07-2010 21:36

Wat de detecties betreft van Avira hoef je je echt geen zorgen te maken hoor. Die zijn MINSTENS evenwaardig aan die van Kaspersky, en je zal merken dat er zeer weinig false positives zijn.

RE: evenwaardig aan kaspersky? - swake - 20-07-2010 20:20

Ik gebruik al 3 jaar KIS en best tevreden van. Hoe hoog staan je scaninstellingen? Hoe hoger je deze instelt , is het inderdaad zo dat de computer kan vastlopen als je computer maar weinig geheugen heeft. En is niet alleen bij Kaspersky, bij andere antivirusscanners ga je dit probleempje ook hebben, ook al zijn er die het tegendeel beweren.
Een dagelijkse update i.p.v. een wekelijkse , tweewekelijkse of maandelijkse update verricht ook veel wonderen. Ik merk op dat de PC het snelst bij KIS vastloopt als een paar dagen geen updates uitgevoerd hebt.