Mivercon Security Forum
ik krijg geen mails meer in mijn postvak-in van OE - Afdrukversie

+- Mivercon Security Forum (http://www.mivercon.be/forum)
+-- Forum: Overige (/forum-38.html)
+--- Forum: Mail (/forum-43.html)
+--- Discussie: ik krijg geen mails meer in mijn postvak-in van OE (/thread-737.html)

ik krijg geen mails meer in mijn postvak-in van OE - johnnyp - 24-01-2008 13:30

Hallo, ik heb maar weeral eens een probleem met mijn outlook express.

laatst was mijn postvak-in weer vol, zodat niets meer binnenkwam.
aangezien ik ditmaal wist hoe ik het kon oplossen deed ik dezelfde handelingen zoals vorige keer:
*alle mails saven.
*dan naar de map van postvak-in gaan

C:\Documents and Settings\********\Local Settings\Application Data\Identities\{D7BEDED4-8A53-****-****-******enz..}\Microsoft\Outlook Express
daar in stond mijn postvak-in.dbx

* deze heb ik dan verwijderd....

zo en nu komt het ...
nu komen mijn mails AF EN TOE binnen
snap dit nu eens
Als ik mijn pc opstart en OE open, dan komt 1 keer wel mijn post binnen, en als ik het de volgende dag of een paar urr later weer open , dan komt weer niks binnen....
Terwijl in mijn postvak-in bij mijn telenet account wel post ligt....

Weet er misschien iemand van jullie wat er hier loos is???

Dank bij voorbaat

Groetjes Johnny

RE: ik krijg geen mails meer in mijn postvak-in van OE - miekiemoes - 24-01-2008 15:01

Johnny, Ik heb ook een telenet account en heb gemerkt dat ze de laatste dagen hun spamfilter geupdate hebben. Bijna iedere mail die ik hier ontvang wordt nu als SPAM aangegeven door Telenet.
Ik heb wel in mijn telenet instellingen voor spamberichten aangegeven dat Spam berichten mogen worden verstuurd naar mijn mailbox, maar dat het [SPAM] in de titel moest hebben.

Zo heb ik dus gemerkt dat eergisteren, gisteren en vanmorgen nog steeds mails aangegeven worden als SPAM terwijl die eerder probleemloos werden doorgestuurd zonder de SPAM melding.
Nu blijkt dit blijkbaar gefixt.

Daarom, kijk log eens in bij je "Mijn telenet" online
Daar klik je onder E-mail links: Mailbox beheren
Bij Antispam is het best mogelijk dat er daar bij jou staat om de mailberichten te verwijderen.
Vink aan in plaats: "Toon spam melding in onderwerp"

RE: ik krijg geen mails meer in mijn postvak-in van OE - Riggs - 25-01-2008 00:23

RE: ik krijg geen mails meer in mijn postvak-in van OE - miekiemoes - 25-01-2008 00:37

Precies dezelfde reden waarom ik dit eerder ook heb gewijzigd om ze te laten doorgaan met de melding [SPAM] erin.
Zelfs mails van Microsoft werden als spam aanzien, dus ik vrees dat ik er eerder zo een paar gemist heb.
Ik gebruik in combinatie mailwasher waar ik extra filters heb gezet om de mails met de [spam] aan te geven voor verwijdering in mailwasher... maar dat verwijderen gebeurt maar pas wanneer ik toesta of ze al dan niet spam zijn.

RE: ik krijg geen mails meer in mijn postvak-in van OE - Riggs - 25-01-2008 10:29

Ja, ik heb ze ook geprobeerd: Mailwasher, Spamfighter,... maar achteraf toch allemaal terug eraf wegens ook niet 100% betrouwbaar (maar dat kon paranoia geweest zijn dank zij gemiste mailsIcon_smile )

Enfin, besloot dan maar om op safe te spelen en alles te laten doorkomen => zo kon ik achteraf tenminste alles op mezelf steken !

Riggs

RE: ik krijg geen mails meer in mijn postvak-in van OE - johnnyp - 25-01-2008 10:44

Nope werkt niet beter...door het vinkje bij "toon spam vermelding in onderwerp"
aan te zetten, komt er nog steeds niets binnen.
Ik heb net een testmail naar mezelf via mijn OE verstuurd (wat eigenaardig genoeg wel werkt), en zie in "mijn telenet"email account dat het daar is aangekomen, en nog een andere mail die wel spam is. maar er komt niets verder door naar mijn OE???

Dus daaraan zal het ook wel niet liggen?

groetjes Johnny

RE: ik krijg geen mails meer in mijn postvak-in van OE - miekiemoes - 25-01-2008 18:09

Dus zoals ik eruit versta komt er helemaal geen mail meer binnen via je Outlook express?
Ga toch even je instellingen daar na dan.

Heb je trouwens al een andere mailclient geprobeerd? Want zo kan je nagaan of dit een probleem is met Telenet zelf, met OE, of met je instellingen..
Thunderbird is ook een goede mailclient die je kan proberen.

RE: ik krijg geen mails meer in mijn postvak-in van OE - johnnyp - 26-01-2008 01:09

RE: ik krijg geen mails meer in mijn postvak-in van OE - miekiemoes - 26-01-2008 01:20

Ga gewoon even je instellingen na of deze zijn goed ingesteld voor je mailaccount.
Lees hier waar je kan selecteren voor verschillende mailclients:
http://onlinesupport.telenet.be/eCustomer/iq/telenet/request.do?create=kb:TelenetKB_Master_CR
Klik bovenaan op Internet, daarna op e-mailen, daarna klik "instellen van je e-mailprogramma"
(de link wil hier niet plakken, is te lang)

Heb je trouwens geen extra spamfilter ergens staan? Bijvoorbeeld sommige Security Suites zoals McAfee en Norton hebben ook een spam filter aan boord. Dat kan dus ook de oorzaak zijn.
Alsook, als je een firewall hebt, kan het zijn dat je ergens het downloaden van de mail hebt geblokkeert. Om dit uit te testen, sluit even je Firewall af en controleer opnieuw op mails.
Zo weet je of je Firewall dan al dan niet de oorzaak is en misschien verkeerd is ingesteld.

RE: ik krijg geen mails meer in mijn postvak-in van OE - johnnyp - 28-01-2008 22:32

Hallo,Icon_biggrinIcon_biggrin
ik wil toch effe melden dat ik vandaag naar telenet heb gebeld.
via de hulplijn hebben we de instellingen van OE eens aangepast.

En tot nu toe , werkt het nog....dus duimen maar....

Groetjes en alvst bedankt voor jullie hulp....

Johnny

RE: ik krijg geen mails meer in mijn postvak-in van OE - miekiemoes - 28-01-2008 22:34

Goed om te horen dat het opgelost is. Blijkbaar stonden je instellingen toch niet goed eerder Icon_smile

RE: ik krijg geen mails meer in mijn postvak-in van OE - captain kirk - 08-02-2008 12:15

Aangezien je probleem is opgelost sluit ik het topic. Indien je het weer open wilt hebben, stuur mij dan even een PM.