Reactie plaatsen 

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
nwiz.exe zou plots virus zijn?
26-01-2010, 22:46
Bericht: #1
nwiz.exe zou plots virus zijn?
Ik krijg plots melding van Avira dat het Windows-bestand nwiz.exe een trojan (TR/Dldr.Agent.PEC) zou zijn.
Ik zou niet weten wanneer en door wat dit bestand door een besmet exemplaar vervangen zou geweest zijn (want vermoedelijk is dit bestand er normaal gezien altijd al geweest) en heb dan maar een on-line malwarescan laten doen met Jotti.
Van de 20 antivirusscanners vond alleen de Avira (vanzelfsprekend) dat het malware was, al de rest vonden er niets verdachts aan.
Wat moet ik hiermee?
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
26-01-2010, 23:25
Bericht: #2
RE: nwiz.exe zou plots virus zijn?
Lijkt me dus duidelijk een valse melding.
Wat je kan doen is het bestand hier uploaden:
http://analysis.avira.com/samples/index.php
Selecteer wel bij filetype: "Suspected false positive"
Daarna zal je een automatische mail krijgen, eerst met de melding dat het malware is (logisch, want het werd zo gedetecteerd) en nadien zal je terug een mail krijgen (wanneer ze het bestand zelf opnieuw hebben geanalyseerd) dat het idd een valse melding is.

Microsoft MVP - Consumer Security [Afbeelding: mvp.gif]
Assistant Director of Research @ Malwarebytes [Afbeelding: mbammini.png]
AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.

[Afbeelding: MiekiemoesBlog.2.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
27-01-2010, 00:17
Bericht: #3
(26-01-2010 23:25)miekiemoes schreef:  Lijkt me dus duidelijk een valse melding.
Wat je kan doen is het bestand hier uploaden:
http://analysis.avira.com/samples/index.php
Selecteer wel bij filetype: "Suspected false positive"
Daarna zal je een automatische mail krijgen, eerst met de melding dat het malware is (logisch, want het werd zo gedetecteerd) en nadien zal je terug een mail krijgen (wanneer ze het bestand zelf opnieuw hebben geanalyseerd) dat het idd een valse melding is.

Bestand geuploaded.

Maar wat zie ik plots wanneer ik het wil uploaden...het icoontje is veranderd tegenover eerder deze avond! Is het een andere versie of zo...? Vreemd!
Reageren op dit bericht
27-01-2010, 17:18
Bericht: #4
Stuur ook even dit bestand door naar mij: http://www.bleepingcomputer.com/submit-m...?channel=8

AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.

Reageren op dit bericht
27-01-2010, 21:28
Bericht: #5
Niks mis met dat bestand.
Via de file explorer om up te loaden naar Avira ziet het er idd uit als een standaard exe icoon, wat verschillend is wanneer je het in explorer zelf ziet, want dan heeft het het nvidia icoontje.

Reageren op dit bericht
27-01-2010, 21:35
Bericht: #6
(27-01-2010 21:28)miekiemoes schreef:  Niks mis met dat bestand.
Via de file explorer om up te loaden naar Avira ziet het er idd uit als een standaard exe icoon, wat verschillend is wanneer je het in explorer zelf ziet, want dan heeft het het nvidia icoontje.

Ok bedankt!
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 

Ga naar locatie:

Gebruikers die deze discussie lezen: