Mivercon Security Forum

Volledige versie: Ads filter
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Mijn systeem is goed beveiligd maar behalve tegen de zogenaamde ads.
Een download link doet zich voor als een echte download link maar daarvoor in de plaats krijg je bijvoorbeeld een te klein bestand met een bibliotheek aan malware.

Hoewel ik hier zo doorheen prik zou ik toch graag een goed filter programma hebben voor dit soort flauwekul. Een soort ads filter danwel een ActiveX filter.

Hoewel ik geen software expert ben krijg ik als Hardware expert soms toch ook vragen over hoe zo goed mogelijk een systeem te beveiligen.
Zodoende zou ik graag ook willen weten wat het beste programma/tool is op dit gebied om ook deze 'open deur' dicht te timmeren.Icon_wink

Concreet voorbeeld (heb even lukraak wat zitten Googelen):

Stel je zou opzoek zijn naar "Half-life 2 Lost Coast Standalone".
Via Google kom je dan al snel op de website:
-http://links4download.com/games/half-life-2-lost-coast-standalone.html

Als je vervolgens 'dom weg' op "DOWNLOAD Half-life 2 Lost Coast Standalone NOW!" zou klikken krijg je een bestand Half.life.2.Lost.Coast.Standalone.SFX.45077.exe van 93KB afkomstig van adsfilestorage.com waarmee je direct rommel op je computer zou krijgen bij het openen volgens Jotti's malware scan.

Ik zoek dus een tool/programma die zonder al te veel poespas dit soort malware links net als pop-up's en banners eruit filtert tijdens het surfen.

Alvast bedankt voor jullie input.Icon_smile
Zal de vraag wel op een ander forum stellen.
De vraag leek mij anders toch wel helder.
Koppelingen