Mivercon Security Forum

Volledige versie: bestaat er een programma voor...
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
hoi.
ik wou heeel graag weten of er een programma bestaat dat meteen aangeeft(dus voordat je die site besoekt) dat er gevaarlijke dingen opstaan
asl dit niet bestaat zou het wel heel erg handig zijn.(stel je voor, een volledige database over alle gevaarlijke sites die er zijn)
Een degelijke Antivirus-Security Suite heeft dergelijke database aanwezig, dus, het blokkeert de gevaarlijke sites die je wil bezoeken.
Verder heeft google ook al een optie, waar het een melding geeft als je een bepaalde verkeerde website wil bezoeken (dus als je de link klikt).
Alsook is Siteadvisor: http://www.siteadvisor.com/ een handige toevoeging voor zoekresultaten.
Anubis: http://anubis.iseclab.org/index.php is ook een handige optie wanneer je niet zeker bent van een bepaalde URL. Daar kan je dergelijke url ingeven en de pagina/site laten scannen op potentiele exploits etc..

Uiteraard komen er dagelijks nieuwe "verkeerde" sites bij, alsook legitieme sites die gehacked geweest zijn, dus is gezond verstand nog altijd de beste methode + ervoor zorgen dat je Security software + Windows altijd up to date is.
@miekemoes
dat van anubis wist ik niet en vind ik nogal omslachtig bij normaal surfen (denk ik)
maar ipv site advisor van mcafee ben ik onlangs iets tegengekomen als WOT kan je mischien vertellen of dit een goed alt. is gebruik zelf het 1genoemdeIcon_rolleyes
WOT heb ik nog niet gebruikt, dus kan ik ook niet zeggen of deze een goed alternatief is.
Zelf gebruik ik Siteadvisor en ben hierover tevreden.
bedankt voor het posten ik zal er zeker eens naar kijken.
bedankt! Icon_biggrin
Ook ik kan je de SiteAdvisor van McAfee aanraden. Ben er tevreden over.
Hallo Miekiemoes,

Ik heb zojuist deze link: Siteadvisor: http://www.siteadvisor.com/ aangeklikt en het programma geïnstalleerd en uitgezocht of jouw site wel veilig is.
Gefeliciteerd, het is veilig bevonden geworden door MacAfee. Icon_biggrin
Maar dit even terzijde, ik wou je bedanken voor het opgeven van deze link.
Inderdaad er zijn genoeg sites die doen voorkomen alsof ze veilig zijn terwijl dat niet zo is.
Ik heb vanaf het moment dat ik bij je op de site ben geen moment getwijfeld, toch vond ik het nuttig om jou dit te laten weten.
(11-03-2009 00:48)Santa Maria schreef: [ -> ]Hallo Miekiemoes,

Ik heb zojuist deze link: Siteadvisor: http://www.siteadvisor.com/ aangeklikt en het programma geïnstalleerd en uitgezocht of jouw site wel veilig is.
Gefeliciteerd, het is veilig bevonden geworden door MacAfee. Icon_biggrin
Maar dit even terzijde, ik wou je bedanken voor het opgeven van deze link.
Inderdaad er zijn genoeg sites die doen voorkomen alsof ze veilig zijn terwijl dat niet zo is.
Ik heb vanaf het moment dat ik bij je op de site ben geen moment getwijfeld, toch vond ik het nuttig om jou dit te laten weten.

@Santa Maria : Je moet eens WOT of TrendProtect proberen. Die zijn ook goed.

TrendProtect is er momenteel alleen voor Internet Explorer. Maar WOT is er voor Mozilla FireFox en Internet Explorer.
Pcfreakske2000, ik zal die WOT eens gaan bestuderen, heb het zojuist opgezocht en gedownload, is het niks kan ik altijd nog die Trendprotector opzoeken en uitproberen.
Bedankt voor je tip.
(14-03-2009 22:52)Santa Maria schreef: [ -> ]Pcfreakske2000, ik zal die WOT eens gaan bestuderen, heb het zojuist opgezocht en gedownload, is het niks kan ik altijd nog die Trendprotector opzoeken en uitproberen.
Bedankt voor je tip.

@Santa Maria : Graag gedaan, geen dank.
Google Chrome Zegt ook voordat je een site bezoekt of er iets gevaarlijks opstaat:
http://i234.photobucket.com/albums/ee103...arning.jpg
Allereerst mijn excuses voor de late reactie, door de drukke bezigheden was ik het helemaal vergeten, maar ik gebruik McAfee SiteAdvisor, totheden ben ik er tevreden over, ik blijf deze maar lekker gebruiken, iniedergeval bedankt voor de tips.
SiteAdvisor werkt prima. Hij geeft tot nu toe bij mij hetzelfde aan als de advisor van AVG.
Ben ik helemaal met je eens, Kirk.
Feitelijk ben ik een gewoonte mens, als ik iets gebruik wat goed is, stap ik niet zogauw over naar iets anders.
Buiten die mcAfee SiteAdvisor en Avg en alle anderen die opgenoemd werden zullen er heus nog wel programma's zijn die ook goed werken en misschien zelfs beter zijn, doch ik zei het al, ik ben een gewoonte mens die over het algemeen gesproken bij iets blijft wat goed is, overstappen zal ik dus niet zogauw doen.
"If it's ain't broken, don't fix it."
(02-04-2009 21:57)captain kirk schreef: [ -> ]"If it's ain't broken, don't fix it."

Helemaal juist captain kirk.
Ik heb nog een andere varaitie erop, dit doe ik onze moerstaal als je het niet erg vind, ik type al genoeg in het Engels, dus nu maar even in Nederlands, aan de andere kant van de heuvel is het gras altijd groener.
Totdat je die heuvel overgaat en dan blijkt die gras toch niet zo groen te zijn dan je dacht.
De wijsheid komt met de jaren, zeg ik altijd maar.
Word men ouder, dan word men ook bezadigder. Icon_biggrin
Koppelingen