Mivercon Security Forum

Volledige versie: Het gevoel
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Ik zou weleens willen weten of er mensen zijn die net als ik het gevoel hebben als of zij in een andere Wereld zijn beland.

Mijn motivatie van mijn gevoel:

Op 8 mei 2015 wou ik een andere Computervoeding in mijn kast plaatsen.
Haalde de stekkers van de voeding los en de voeding die vervangen moest worden om de nieuwe te kunnen plaatsen.
Op mijn moederbord zit een blauwe connector waar ik tijdens het maken van mijn machine een kabel op aangesloten had.
Bij het loskoppelen van de bedrading om die voeding te kunnen vervangen, had ik van die blauwe connector op mijn moederbord de audio kabel eraf gehaald en op tafel gelegd, maar ik zei tegen mij zelf, wacht eens even, straks gebeurd er iets waardoor die kabel misschien beschadigd raakt, laat ik maar het zekere voor het onzekere nemen en het daar en daar leggen.
Bij het willen plaatsen van de nieuwe voeding kwam ik er achter dat de nieuwe voeding betreft bevestigingspunten niet pastte.
Oke, de oude voeding schoon gespoten; zat duimen dik onder het stof, terug geplaatst, kabels weer aangesloten, maar waar is die bewuste kabel voor mijn Dvd-brander gebleven, waar heb ik het gelaten.?
Kan het niet meer vinden, informatie opgevraagd bij de Computerleverancier met de vraag of ik toevallig niet mijn aansluitkabeltje bij de attributen van de voeding die ik terug gegeven heb, bij gedaan heb, ze hadden het nagekeken, maar niet aanwezig.
Oke wat nu.? Nieuw kabeltje kopen, zei ik tegen mij zelf, ik keek op mijn moederbord naar die blauwe connector wat erbij stond, ook keek ik in mijn gebruiksaanwijzing van mijn moederbord voor die blauwe connector, om te achterhalen hoe zo'n kabeltje precies heet.

Op het moederbord links van die blauwe connector waar ik die kabel voor mijn Dvd-brander afgehaald had, staat PCIEX1-1, keek in mijn gebruiksaanwijzing en na het afstruinen van die hoofdstukken vond ik er informatie over, audio word er vermeld.
Dat klopt ook, want ik had die kabel er vanaf gehaald.
Goed ik ging op jacht voor een nieuw kabeltje die op de blauwe connector van mijn moederbord past: PCIEX1-1 kabel, niemand verkoopt dat.
Kreeg te verstaan, meneer dat kan helemaal niet, u diend de Dvd-brander op uw voeding aan te sluiten, het kan gewoon niet dat wat u verteld er een kabel voor uw Dvd-brander op aangesloten heeft gezeten.

Ja maar, toen ik zo lekker bezig was, weet ik wat ik gedaan had, ik ben niet gek!
Als ik van die blauwe connector waar PCIEX1-1 bij staat, een kabel afhaal wat aangesloten zat op mijn Dvd-brander, dan is dat zo.

Ben ook bij Handyman in Almere geweest en die verkoper luisterde aandachtig naar mij en gaf mij een tip om een Molexsplitter te kopen, die sluit je dan aan op de adapter van de voeding en je speler en dan zou het moeten werken.
Ik volgde zijn advies op en ook al moest ik door de lengte van die snoer via de achterzijde van mijn Computer bevestigen; dus via de kast omgeleid naar de achterzijde en zo weer naar binnen om op Dvd-brander aan te sluiten, het werkt, probleem opgelost, maar het is en blijft vreemd, dat geen een mij kon helpen met de bewuste kabel.

Weet je: Op het moederbord die ik heb, staat dus aan de linkerzijde bij die blauwe conector: PCIEX1-1 ,zou kunnen dat die naam op iets anders duid, maar het is vreemd dat zelfs met een ander moederbord die een Compuerzaak mij liet zien en ik aanwees, mij niet begrepen wat ik bedoelde.
Daarom heb ik het gevoel dat ik zo nu en dan in een Twilight Zone beland ben.
Door onwetendheid van de ander of niet willen begrijpen door een ander, kun je weleens denken dat je in een andere Wereld beland bent,
Hebben jullie dat ook weleens?
Het is een gegeven dat tegenwoordig meer dozenschuivers in de winkel staan dan mensen met echte kennis zoals vroeger. Laatst vroeg ik iemand wat meer over iets te vertellen waarna hij de doos van mij overnam en ging voorlezen wat er op de doos stond Icon_smile
Kun je eens een paar foto's hier neerzetten van de aansluiting op je moederbord en op de dvd-brander? Kan ik zien wat je bedoelt en waar je misschien de juiste kabel vandaan kunt halen.
(20-05-2015 07:53)captain kirk schreef: [ -> ]Het is een gegeven dat tegenwoordig meer dozenschuivers in de winkel staan dan mensen met echte kennis zoals vroeger. Laatst vroeg ik iemand wat meer over iets te vertellen waarna hij de doos van mij overnam en ging voorlezen wat er op de doos stond Icon_smile
Kun je eens een paar foto's hier neerzetten van de aansluiting op je moederbord en op de dvd-brander? Kan ik zien wat je bedoelt en waar je misschien de juiste kabel vandaan kunt halen.

Inmiddels heb ik al een kabel zodat mijn Dvd-brander weer werkt.
Betreft foto ervan maken kan wel, ik weet alleen niet hoe ik dit hier moet plaatsen.
Mieke had het laatst over img en /img en ik geloof een of andere server waar ik het op moet plaatsen.
Wat ik wel kan doen en dan moet Mieke er uiteraard mee akkoord gaan, is, een foto van mijn mobo als bijlage via e-mail naar haar toesturen.
Als het goed is, heb ik haar e-mailadres nog.
Betreft het andere, daar heb je wel gelijk in, alleen het probleem is, dat die zogenaamde deskundigen wel op de technische afdeling van zo'n Computerwinkel staan; het zegd natuurlijk niet veel, maar als Consument ga je er vanuit dat die gasten wel weten waarover ze praten.
Hoe dan ook, ik zal binnenkort een foto ervan maken en Mieke benaderen met de vraag of zij het goed vind dat ik een bijlage naar haar toestuur, dan kan zij het in mijn topic zetten, als zij dat tenminste wilt.
Zelf zou ik niet echt weten hoe ik dat doen moet op een forum waar je geen bijlages kan plaatsen.
http://www.asus.com/Motherboards/M4A88TDV_EVOUSB3

De blauwe connector op het moedebord die ik bedoel, zit linksboven bij de PCIE-slot.

Bij die blauwe connector is erop het moederbord het volgende vermeld geworden door de Asus fabrikant:

PCIEX1-1

Ik ga er vanuit dat ze bedoelen dat die blauwe connector die volgens mijn gebruiksaanwijzing Audio is, PCIEX1-1 connector heet.
Zoals ik al in mijn eerste post vermeldde, heb ik daar een kabel voor mijn Dvd eraf gehaald.
Als je wilt kan ik eens kijken of ik nog een dergelijke kabel heb liggen. Weet het niet zeker maar kan even op mijn werk kijken. Laat maar weten of je dit op prijs stelt.
(25-05-2015 09:07)captain kirk schreef: [ -> ]Als je wilt kan ik eens kijken of ik nog een dergelijke kabel heb liggen. Weet het niet zeker maar kan even op mijn werk kijken. Laat maar weten of je dit op prijs stelt.

Ik waardeer dit bijzonder, maar het is niet echt meer nodig.
Het geval wilt toen ik dat geintje had: Op advies van Handyman te Almere, een Molex splitter gekocht had wat je via een hulpstuk op je voeding aansluit.
Probleem opgelost, maar het is wel vreemd dat geen een van de Technische dienst mensen van zo'n Computerwinkel mij niet begreep wat ik bedoelde.
Natuurlijk zijn de meeste Computerwinkels dozenverkopers, maar als er eentje op de Technische afdeling van zo'n winkel werkt, mag je als Consument zijnde er wel vanuitgaan, dat ze jou kunnen zeggen, meneer je moet die en die kabel hebben inplaats jou het gevoel te geven, dat je in een andere dimensie terecht gekomen bent, dat gevoel had ik opdat moment wel.

Wat wel leuk zou zijn Captain Kirk is dat, als je zo'n kabel hebt liggen, deze in mijn topic afbeeld, zodat andere mensen kunnen zien wat ik bedoel.

Icon_smile
Ik zal kijken of ik van de week tijd daar voor heb. 😉
(29-05-2015 16:14)captain kirk schreef: [ -> ]Ik zal kijken of ik van de week tijd daar voor heb. 😉

Doe maar rustig aan.
Ik ben eigenlijk al blij dat mijn gevoel dat ik in een andere Werelddeel via de Twilight Zone beland was, verdwenen is.
Ik weet dat het gek klinkt, maar als je toch weet wat je gedaan hebt en je krijgt omdat je niet zo zorgvuldig was met iets en je probeerd je fout goed te maken door een nieuwe te kopen, je krijgt andere geluiden te horen in zo'n zaak, dan ga je, je toch echt voelen dat je niet in deze Werelddeel bent.

Zodra je tijd hebt, verneem ik het wel weer.
Fijn Weekend en totziens.
Koppelingen