Mivercon Security Forum

Volledige versie: Avira & Malwarebytes combineren
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Beste,

Nou meen ik ooit ergens eens gelezen te hebben dat het draaien van meerdere scanners naast elkaar kan leiden tot problemen. Zelf heb ik op dit moment het volgende draaien:

- Avira Free Antivirus (Real-Time Protection ingeschakeld).

- Malwarebytes (Malwarebescherming ingeschakeld & Kwaadwaardige website bescherming ingeschakeld).

- Windows firewall ingeschakeld.

Is het slim om deze combinatie te gebruiken?
Hoi,

In principe werken Avira en Malwarebytes probleemloos samen, doch werden er onlangs problemen gerapporteerd wat betreft compatibiliteit.
Alsook gebeurt het vaak dat Avira de Malwarebytes updateservers blokkeert en andere registerwijzigingen: https://forum.avira.com/wbb/index.php?pa...dID=159596
Wel is het vreemd dat op de meeste systemen dit wel perfect samen werkt. Dit werd al gerapporteerd aan Avira en Malwarebytes werkt er ook aan om een oplossing te vinden voor dit.
Oké interessant. Zelf heb ik nog nooit last gehad van Avira die de Malwarebytes updateservers blokkeert. Wat dat betreft kan ik het zo houden.

Bedankt!
Dit gebeurt meestal wanneer Malwarebytes een nieuwe versie update heeft, maar wordt vaak onmiddellijk gefixt door Avira Icon_smile
Koppelingen