Mivercon Security Forum

Volledige versie: Silverlight upodate van Microsoft
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Hoi,

Zoƫven geleden ontving ik een melding van Microsoft dat er een update van Microsoft Silverlight voor mij klaarstaat.
Deze update is voor bedrijfstakken en compatible met applicaties.
Ik ben geen bedrijf, moet ik dit dan toch op mijn hd. installeren!?

Icon_frown
Het is altijd aangeraden om updates te doen - om compatibiliteitsproblemen te voorkomen met andere applicaties.
(25-07-2014 09:29)miekiemoes schreef: [ -> ]Het is altijd aangeraden om updates te doen - om compatibiliteitsproblemen te voorkomen met andere applicaties.

Daar ben ik het welmee eens, maar vanuit mijn standpunt vind ik het onlogisch dat ik iets moet installeren wat voor een bedrijf is, terwijl ik particulier ben.
Silverlight is voor bedrijven, dat geeft Microsoft zelf aan.
Silverlight zegt dan misschien wel alleen voor bedrijven te zijn, veel sites maken ook gebruik van Silverlight. Sterker nog, er zijn enkele sites welke zonder Silverlight niet of niet volledig en goed werken. Je hebt het dus soms gewoon nodig. En vanuit het oogpunt van veiligheid of bugs is het inderdaad raadzaam om alles up-to-date te houden.
(25-07-2014 21:37)captain kirk schreef: [ -> ]Silverlight zegt dan misschien wel alleen voor bedrijven te zijn, veel sites maken ook gebruik van Silverlight. Sterker nog, er zijn enkele sites welke zonder Silverlight niet of niet volledig en goed werken. Je hebt het dus soms gewoon nodig. En vanuit het oogpunt van veiligheid of bugs is het inderdaad raadzaam om alles up-to-date te houden.

Dat je er verstandig aandoet om de updates van Microsoft gewoon te laten genereren snap ik, maar hoe zit het als je geen Internet Explorer gebruikt maar een heel andere browser bijvoorbeeld maxton en Google chrome.?
Heb je dan toch die Silverlight nodig?
Silverlight is niet browser afhankelijk - net zoals Adobe Flash of macromedia - maw, bezoek je een site met Chrome waar de silverlight plugin wordt gebruikt, dan heb je silverlight nodig.
(26-07-2014 10:11)miekiemoes schreef: [ -> ]Silverlight is niet browser afhankelijk - net zoals Adobe Flash of macromedia - maw, bezoek je een site met Chrome waar de silverlight plugin wordt gebruikt, dan heb je silverlight nodig.

Oke! Ik zal het installeren, bedankt voor jullie info.
In Nederland hebben ze een tijdje terug heel slim Silverlight min of meer door je keel geduwd door oa sites om televisie uitzendingen terug te kunnen kijken alleen nog maar te laten functioneren onder Silverlight. Een, in mijn ogen, minder charmante manier.
(28-07-2014 21:19)captain kirk schreef: [ -> ]In Nederland hebben ze een tijdje terug heel slim Silverlight min of meer door je keel geduwd door oa sites om televisie uitzendingen terug te kunnen kijken alleen nog maar te laten functioneren onder Silverlight. Een, in mijn ogen, minder charmante manier.

Op die wijze, oke.
Tja Internet he, je wordt met bepaalde dingen gedwongen.
Denk hierbij o.a. aan giraal verkeer, zonder Internet ben je tegenwoordig nergens meer.
Opzicht is dat medium wel een mooi iets, het is alleen jammer dat je met bepaalde dingen geen vrije mogelijkheden hebt, zo is die Silverlight een goed voorbeeld ervan.
Ook erger ik mij toch ook wel vaak aan het feit dat je ip-adres niet meer geheim is.
Nu is het niet zo erg dat Mieke en jij mijn ip-adres zien, maar je zou maar een of andere site bezoeken en daar zit een kwaadwillend persoon achter, dan word je er niet vrolijk van.
Mocht je graag minder zichtbaar willen zijn kun je gebruik maken van oa diensten als Tor. Tegenwoordig zijn deze programna's zo eenvoudig in gebruik dat ze makkelijk in gebruik zijn en iedereen denkt dat je op de Bahama's woont Icon_smile En ja, dat alles internetheilig wordt gemaakt stoort mij ook wel eens.
(29-07-2014 22:37)captain kirk schreef: [ -> ]Mocht je graag minder zichtbaar willen zijn kun je gebruik maken van oa diensten als Tor. Tegenwoordig zijn deze programna's zo eenvoudig in gebruik dat ze makkelijk in gebruik zijn en iedereen denkt dat je op de Bahama's woont Icon_smile En ja, dat alles internetheilig wordt gemaakt stoort mij ook wel eens.

Ik wil niet paranoia worden, maar we leven in een rare tijd en betreft veiligheid denk ik dat ik en ieder ander hier niet verkeerd aandoet, maar 100 procent veiligheid bestaat volgens mij niet, want als men echt kwaad wilt kunnen ze vanuit mijn standpunt gezien toch wel je gegevens traceren.
Orwell zat er met zijn "1984" niet zo heel ver naast...
(01-08-2014 21:37)captain kirk schreef: [ -> ]Orwell zat er met zijn "1984" niet zo heel ver naast...

Icon_confused Ik begrijp deze opmerking niet, sorry.
(02-08-2014 11:12)miekiemoes schreef: [ -> ]http://www.isgeschiedenis.nl/nieuws/buit...ching-you/ Icon_smile

Bedankt voor je info Mieke.
Ik heb het gelezen en ja big Brother zal altijd over onze schouders meekijken.
Oh wee als wij dat soort gasten gaan bespioneren, dan hebben wij een heel groot probleem.
Tja geld en macht he, je doet er niets tegen?!
Koppelingen