Mivercon Security Forum

Volledige versie: Ipad met wifi en g4 netwerk
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Hoi hoi,

Vandaag was ik naar koopzondag bij mij in Almere nederland, bij Mediamarkt zag ik een Ipad voor 699 euro, deze heeft Wifi en een Cellular oftewel G4 netwerk aansluiting en bij Dixons zag ik er een voor 579 euro; 32 gb. geheugen net als bij die van Mediamarkt.
Best een hoop geld, nu zat ik zo te denken, als ik nu eens zelf een Ipad ga maken ben ik dan niet goedkoper uit.?
Mijn vraag is dan ook, kan ik makkelijk aan die spullen komen en zo ja, waar kan ik dat kopen, moet ik hiervoor naar een Computershop of ......... .?
Als ik indien de kosten meevallen en weet waar ik die onderdelen kan krijgen, besluit zelf een Ipad te maken, zitten die apps dan al bij de os7 of moet je dat apart kopen.?
Icon_smile
Er is er één iemand in geslaagd om dit te doen, maar het is eigenlijk geen ipad, want het draait op windows XP:
http://www.cnet.com/news/chinese-tinkere...-own-ipad/
In ieder geval, het wordt al een hele opdracht om de onderdelen te kunnen verkrijgen - denk zelf niet dat je deze ergens kan kopen.
Denk zelf ook niet dat je iOS7 zomaar apart kan verkrijgen.
Uiteindelijk denk ik dat het je ook duurder zal uitkomen.
Waarom koop je geen tweedehands? http://www.tweedehandsmac.nl/
(19-05-2014 07:04)miekiemoes schreef: [ -> ]Er is er één iemand in geslaagd om dit te doen, maar het is eigenlijk geen ipad, want het draait op windows XP:
http://www.cnet.com/news/chinese-tinkere...-own-ipad/
In ieder geval, het wordt al een hele opdracht om de onderdelen te kunnen verkrijgen - denk zelf niet dat je deze ergens kan kopen.
Denk zelf ook niet dat je iOS7 zomaar apart kan verkrijgen.
Uiteindelijk denk ik dat het je ook duurder zal uitkomen.
Waarom koop je geen tweedehands? http://www.tweedehandsmac.nl/

In mijn eerlijkheid moet ik zeggen dat ik niet weet hoeveel het allemaal kost.
Hetzelf maken lijkt mij niet zo moeilijk, het is naar mijn mening hetzelfde principe als dat je een Computer inelkaar flanst.
Je hebt de plastice behuizing, moederbord, het moederbord stop je heel voorzichtig in de plastice behuizing en je zet het vast; uiteraard moet je ook de onderdelen op het moederbord aanbrengen; dat kan niet zo moeilijk zijn.
Als ik bedenk dat een winkel in de regel duurder is omdat zij hun kosten van de winkel en personeel in hun product door berekenen, denk ik dat ik wanneer ik dit zelf zou maken, toch goedkoper uit ben.
Zal niet veel verschillen, maar toch zeker wel een hondertje.
Mieke, overigens vind ik het ook leuk als ik tegen iemand kan zeggen, kijk deze Ipad met wifi en cellular netwerk heb ik zelf inelkaar gezet, dan ben ik toch wel trots op mij zelf.
Zo heb ik in 2011 zelf een Computer gebouwd; was stukken goedkoper uit t.o.v. de winkel waar ik mijn pc. zag staan en ik kan je vertellen dat ik apentrots was.
O.s. 7: Is dat niet het besturingssysteem Windows 7.?
Als de onderdelen voor zo'n Ipad moeilijk te krijgen is, tja dan houd het op, ik kan net zoals ieder ander niet toveren:
Ben nog steeds opzoek naar het zwarte boek van Merlijn, maar weet niet waar ik moet zoeken.Icon_lol
2e hands, zou ik kunnen doen, maar dan vraag ik mij af, koop ik geen kat in de zak door een gebruikte van iemand over te nemen.?
Iets 2e hands kopen ben ik eerlijk gezegd niet zo happig op.
Is er een speciale reden dat je een Ipad als tablet wilt? Als het alleen om een tablet gaat maar je niet vast zit aan een Ipad, kun je ook een Android overwegen. Hierin heb je een ruimere keuze in een breder prijzenklassement. Afhankelijk van waarvoor je de tablet wilt gebruiken zijn er voor niet al te veel geld al aardige tablets te vinden. Zelf gebruik ik er een uit de Samsung Galaxy note-reeks. Mijn dochtertje heeft een eenvoudige uit een speelgoedwinkel. En eerlijk gezegd, bij veel aps merkt je niet eens verschil in gebruik. Met andere woorden: afhankelijk van je wensen is je keuze al vanaf een kleine 80 euro tot zo gek als je het zelf wilt maken.

Wil je toch een Ipad zelf bouwen is dit misschien mooi om mee te beginnen:bouwplaat iPad
(20-05-2014 19:28)captain kirk schreef: [ -> ]Is er een speciale reden dat je een Ipad als tablet wilt? Als het alleen om een tablet gaat maar je niet vast zit aan een Ipad, kun je ook een Android overwegen. Hierin heb je een ruimere keuze in een breder prijzenklassement. Afhankelijk van waarvoor je de tablet wilt gebruiken zijn er voor niet al te veel geld al aardige tablets te vinden. Zelf gebruik ik er een uit de Samsung Galaxy note-reeks. Mijn dochtertje heeft een eenvoudige uit een speelgoedwinkel. En eerlijk gezegd, bij veel aps merkt je niet eens verschil in gebruik. Met andere woorden: afhankelijk van je wensen is je keuze al vanaf een kleine 80 euro tot zo gek als je het zelf wilt maken.

Wil je toch een Ipad zelf bouwen is dit misschien mooi om mee te beginnen:bouwplaat iPad

Laat ik het zo zeggen: ik ben een alleenstaande man, ik vind het weleens leuk om zo nu en dan weg te gaan; gewoon ergens met de trein naar toe.
Als ik ergens ben dan is het wel zo makkelijk als ik iets heb waarbij ik 1. informatie op kan zoeken bij NS hoe laat de Trein vertrekt en 2. mocht er wat zijn dat ik de Politie in kan schakelen.
Natuurlijk zou ik i.p.v. zo'n ipad of tablet waar jij het over had een Smartphone aan kunnen schaffen, maar ik ben een man van 60 jaar, mijn vingers zijn te dik voor die kleine toetsen op zo'n Smartphone.
In de Trein naar Almere zag ik vorige week donderdag iemand die zo'n Ipad heeft.
Met je vingers over het glas wrijven en de rest gaat van zelf.
Was dus n.a.v. dat aan het nadenken en zei tegen mij zelf, hier heb ik wel wat aan, ik ga kijken bij Mediamarkt en Dixons.
Bij Dixons vond ik een Ipad met wifo en G4 netwerk besturingssysteem i7 voor 579 euro.
In die Ipad kan een simkaart die een netwerk heeft.
Nu hebben de meeste mensen een router, dus met een Ipad voorzien van wifi + g4 netwerk waarin geen simkaart zit, kun je heus wel een signaal vinden.
Ik zei tegen mij zelf, als ik nou eens zelf zo'n ding maak, dan ben ik misschien goedkoper uit; zeker een honderdje en het is leuk te doen.
Zodoende.
(21-05-2014 15:43)Emphyrio schreef: [ -> ]Smartphone grote toetsen

Hoi,

ik heb je link naar Smartphones gezien, ik verkeerde echt in de veronderstelling dat een Smartphone net als een gewone Gsm, druktoetsen had.
Maar nu rest de vraag, wat kan ik beter nemen, een smartphone of Ipad.?
(21-05-2014 16:17)Santa Maria schreef: [ -> ]

Hoi,

ik heb je link naar Smartphones gezien, ik verkeerde echt in de veronderstelling dat een Smartphone net als een gewone Gsm, druktoetsen had.
Als geld geen rol speelt: Ipad.
In het andere (mijn Icon_smile ) geval: Smart Phone (Galaxy / Android)
(21-05-2014 16:24)Emphyrio schreef: [ -> ]
(21-05-2014 16:17)Santa Maria schreef: [ -> ]

Hoi,

Als geld geen rol speelt: Ipad.
In het andere (mijn Icon_smile ) geval: Smart Phone (Galaxy / Android)

Geld speeld altijd een rol.
Bij aanschaf let ik altijd op wat het mij kost.
Voorbeeld: Bij Dixon zag ik dus een Ipad met wifi en cellular.
Kan een simkaartje in, kostprijs 579 euro.
Stel dat ik zo'n ding bij een andere winkel kan krijgen voor 100 of 150 euro, dan gaat daar mijn voorkeur inprincipe naar uit.
Ik gebruik het woord inprincipe express omdat de service van zo'n zaak ook belangrijk is.
Maar wat iets kost is als eerste vereiste heel belangrijk en dan de service.
Zo is het ook met Smartphones, als ik een Smartphone waar je mee aan kwam zetten voor bijvoorbeeld 480 euro kan krijgen en zie het bij een ander goedkoper, dan gaat daar mijn voorkeur naar uit.
Weet je Emphyrio, ik ben namelijk allergisch om heel veel geld uit te geven.
Daarom dacht ik er overna om zelf zo'n Ipad met wifo en cellular te bouwen, dat zou ik dus ook met een Smartphone kunnen doen.
Als ik daar geld mee uit kan sparen, doe ik het wel en ja tijdverdrijf.
De uitdaging van zelf iets bouwen is toch ook leuk, als het lukt, heb je wel de genoegdoening ervan.
Ik zie wel wat ik doe.
Icon_smile
Zelf iets bouwen geeft steeds een genoegdoening en is tevens zeer leerzaam.

Dat zal met de "Meccano" generatie te maken hebben Icon_wink Icon_smile
Toevallig dit gevonden:

Zelf iets bouwen geeft ook genoegdoening en vooral denk ik als je ouder word.
Hoe dan ook, ik ga over bepaalde dingen goed nadenken en ik denk al veel de laatste tijd, dan kan deze materie er ook wel bij.
Bedankt voor de link en het filmpje.
Graag gedaan Icon_smile
Nalang nadenken heb ik besloten om een Notebook te gaan maken.
Een Ipad met Wifi en cellular is niet zo moeilijk, echter is het ios7 besturingssysteem moeilijk te verkrijgen.
Een Smartphone geeft huidklachten wat ik van mensen vernomen heb, bovendien moet ik bij een Smartphone een abonnement aanschaffen, ik bel weinig, heeft in mijn positie geen zin omdat te kopen of te bouwen, dus ga ik zodra ik een winkel gevonden heb die behuizingen verkoopt voor Notebook en andere onderdelen, de Notebook in elkaar zetten.
Leuke bezigheid en ik heb meteen dat gezeik niet van Thuiskopieheffing.
Zondag 25 Mei 2014 had ik bij Mediamarkt een HP Notebook gekocht, echter bij thuiskomst constateerde ik dat er Thuiskopieheffing bij je inrekening gebracht word, dus had ik die aangekochte Notebook meteen dezelfde dag bij de winkel geretourneerd.
Bovendien zat er ook nog geen besturingssysteem bij, alles bij elkaar opgeteld zei ik, maak dat je wegkomt, ik ga er zelf een bouwen.
Als ik mijn systeem gemaakt heb ben ik ongeveer 400 euro kwijt; hangt af wat ik er allemaal bij neem.
Inderdaad, die kopieheffing bezorgt mij ook wel wat vlekken. Hoe ging dat vroeger toen half Nederland met zijn taperecordertje voor de radio zat om de nieuwe liedjes uit de Avondspits-Nationale hitparade op te nemen waar Frits Spits alle nieuwe platen helemaal draaide? Toen hoorde je niemand erover. En prima, dat je nu iets moet bijdragen ok. Het gaat om een klein bedrag van rond de zeven euro.
Maar deze mag ik bij elk apparaat opnieuw betalen. Vrouw en ik kregen dit jaar beide een nieuwe telefoon, ik een nieuwe Ipod, vrouw voor werk een nieuwe laptop... dus voor één huishouden al snel bijna dertig euro kopiebijdrage... Ik zeg goudmijntje Icon_smile

Succes met de bouw van de notebook. We zien vast wel binnenkort de foto's Icon_wink
Het kan nog gekker:

Ik maak zelf muziek, heb een SABAM aansluiting waarvoor ik jaarlijks betaal en moet dan eveneens deze heffing betalen voor een HD die uitsluitend als werkinstrument dient.

Dat is dus tweemaal.
Dat bedoel ik nou.
Kijk als je een liedje via een p2p site download of een film, dan zeg ik logisch, immers het is die mensen hun brood en als iedereen die een cd aangeschaft heeft of een dvd met film en ze zetten het online zodat iedereen dit gratis binnen kan halen, dan lopen die auteurs hun inkomsten mis, maar Thuiskopieheffing op alle apparaten, belachelijk.
Toen ik dat zo zag, knapte er wel iets in mij en de keuze was dan algauw gemaakt voor mij.
Als ik mijn Notebook gemaakt heb, laat ik het jullie zeker weten.
Weet je trouwens ook wat frustrerend is? Als je een Notebook koopt en het blijkt dat de winkelwaarde netto 354,55 euro is.
Dan nogeens die klote btw er overheen omdat de Staat aan jou wilt verdienen, Thuiskopieheffing: Kassa.!
Bij het aanschaf van mijn spullen betaal ik ook btw, maar ik ben dan weleven goedkoper uit dan t.o.v. wat ik betaalde incl. btw en die achterlijke Thuiskopieheffing.
Het is natuurlijk moeilijk te schatten wat ik precies kwijt ben, want het ligt er aan wat ik allemaal wil hebben, maar ga ik van het gebruikelijke uit zonder os, ben ik net zoduur uit.
Bedankt voor jullie reactie.
Groetjes Icon_smile
Koppelingen