Mivercon Security Forum

Volledige versie: Spaarlampen en LED lampen
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Hallo,

Ik zou willen weten of er iemand is die van Spaarlamp overgestapt is op LED en wat zijn\haar ervaring ermee is.
Ik zelf gebruik Spaarlampen, maar van mijn Energie leverancier vernam ik dat een LED lamp goedkoperde is dan een Spaarlamp, maar ik vraag mij af, is dat wel zo.?
En geeft zo'n LED-lamp wel voldoende licht, ik vind dat een Spaarlamp t.o.v. een gewone gloeilamp al minder licht geeft, hoe zit het dus met de nieuwe variant die nu LED genoemd word?.?
Hier kan je de meeste antwoorden op je vraag vinden: http://spaarlampen-info.be/artikelen/led...aarlampen/
Hoi Miekie,

De link wat jij opgaf heb ik met veel belangstelling gelezen maar er viel mij een ding op en dat werd helaas niet vermeld door die Auteur;

er word gezegd dat een Spaarlamp minder lang meegaat dan een Led lamp, misschien is dat wel zo, als ik bedenk dat 4 jaar geleden ik een nieuwe Spaarlamp voor mijn woonkamer kocht en nu al zwart word waarbij ik mij af mag vragen, hoelang zal dat ding het nog volhouden, maar waar het mij omgaat is het volgende:

Een Led lamp is duurder dan de Spaarlamp, maar er word niet gezegd wat zo'n Led lamp kost.
Verder spraken ze over alle diverse kleuren, wel voor mijn woning zou ik toch wit licht kiezen, prettiger aan de ogen.
Qua prijs hangt het er allemaal vanaf welke ledlamp je wil. Hoeveel watt, moet het al dan niet kunnen dimmen, welk soort model (kaarslamp, spot, gewone lamp etc etc..).
Dus wat betreft de prijs lijkt het me het beste om even in de winkel te gaan kijken , of op internet te zoeken wat de prijs is voor de ledlamp je precies wil.
Citaat: Dus wat betreft de prijs lijkt het me het beste om even in de winkel te gaan kijken , of op internet te zoeken wat de prijs is voor de ledlamp je precies wil.

Dit is bijna niet te doen om de dood eenvoudige redenen, elke winkel hanteerd zijn eigen tarieven; je weet dan ook niet of dat de goedkoopste is wat zo'n winkel heeft en op Internet mag je jezelf afvragen of die informatie wel klopt.
Ik zou dus willen weten wie er een led lamp heeft; geen dim en geen blauw of een andere kleur, maar wit en afmeting voet E27 en wat heb je ervoor betaald.?
Koppelingen