Mivercon Security Forum

Volledige versie: pc medion
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Beste,

mijn vader zijn pc doet niets meer, deze is van het merk Medion. Ik ben er in geslaagd om toch in de bios te geraken. Mijn volgende poging is om een bootable usb te maken en de laptop hiermee op te starten. Hopelijk kan ik dan daarna een Hijackthis log plaatsen. Heeft er iemand nog ideeën aub?

Dank bij voorbaat.
(07-10-2012 13:14)gleco schreef: [ -> ]Beste,

mijn vader zijn pc doet niets meer, deze is van het merk Medion. Ik ben er in geslaagd om toch in de bios te geraken. Mijn volgende poging is om een bootable usb te maken en de laptop hiermee op te starten. Hopelijk kan ik dan daarna een Hijackthis log plaatsen. Heeft er iemand nog ideeën aub?

Dank bij voorbaat.
Ik geraak in de bios en kan opstarten in veilige modus, toch tot wanneer ik de keuze krijg tussen veilige modus, veilige modus met netwerkinstellingen en veilige modus met opstartprompt. Als ik dan de gewone veilge modus kies openen er zich bestanden van system32 om dan tenslotte op een zwart scherm uit te komen met mijn witte cursor. (nog niet eens tot het windows opstart logo)

Geen inspiratie meer
Hoi,

Via een andere pc, maak een bootdisk met de kasperky rescue optie: http://support.kaspersky.com/faq/?qid=208286088
Start daarna de pc op met de kaspersky rescue disk en voer een scan uit.
(08-10-2012 21:10)miekiemoes schreef: [ -> ]Hoi,

Via een andere pc, maak een bootdisk met de kasperky rescue optie: http://support.kaspersky.com/faq/?qid=208286088
Start daarna de pc op met de kaspersky rescue disk en voer een scan uit.

Ik heb de kaspersky rescue disk gemaakt op usb stick vervolgens de pc in kwestie ermee opgestart. Zo kom ik dan in het keuze scherm veilige modus, veilige modus met netwerkopties en veilige modus met opdrachtprompt.
Verder dan dat kom ik niet, toch in ieder geval niet tot aan de mogelijkheid om een scan of dergelijks uit te voeren.
Hoi,

Blijkbaar wordt het niet via de USB opgestart maar gaat meteen naar je hard drive. Ik weet niet of je BIOS dit ondersteunt om op te starten via USB. Dit moet aangepast worden in de BIOS (boot order) waar dus USB VOOR de hard drive moet komen te staan. (net zoals de CD).
Indien je die optie niet hebt, of het toch niet via USB wil booten (aangezien op sommige pcs het idd nog durft problemen te geven wanneer de kaspersky rescue disk op usb staat), dan raad ik aan om de bootdisk via cd te maken en via de cd op te starten.
(09-10-2012 22:05)miekiemoes schreef: [ -> ]Hoi,

Blijkbaar wordt het niet via de USB opgestart maar gaat meteen naar je hard drive. Ik weet niet of je BIOS dit ondersteunt om op te starten via USB. Dit moet aangepast worden in de BIOS (boot order) waar dus USB VOOR de hard drive moet komen te staan. (net zoals de CD).
Indien je die optie niet hebt, of het toch niet via USB wil booten (aangezien op sommige pcs het idd nog durft problemen te geven wanneer de kaspersky rescue disk op usb staat), dan raad ik aan om de bootdisk via cd te maken en via de cd op te starten.

vreemd heb bovenstaande nog niet uitgetest omwille dat ik eens wou kijken welke volgorde er in BIOS gehanteerd werd, maar nu geraak ik niet meer in BIOS.
Ik krijg de keuze en kans niet meer om op F2 te drukken, hij gaat gewoon naar zwart scherm.
Hmm, bij een medion is het normaal een Phoenix BIOS, dus F2 zal moeten werken.
Maar je kan ook nog enkele andere toetsencombinaties proberen: http://www.wimsbios.com/faq/howtogetinto...erbios.jsp

Eerst en vooral, zorg ervoor dat geen enkele andere element in een usb poorten zit behalve je keyboard (dus je usb stick eruit halen)

Alsook, verifieer of je toetsenbord wel effectief werkt, want indien je met een draadloze toetsenbord werkt en je eerder in de bios hebt zitten prutsen, kan het zijn dat deze niet meer wordt herkend, dus toetsaanslagen niet gezien wordt. In dat geval zal je eventjes een toestenbord met draad moeten gebruiken. Indien je die al gebruikt, kan je een andere USB poort gebruiken. Een ps2 keyboard werkt zowiezo altijd (maar jammer genoeg bestaan deze haast niet meer)
Koppelingen