Mivercon Security Forum

Volledige versie: I got an error then I sent a mail to the Energy shop
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Hoi,

Ik had een mail verstuurd naar een energie winkel in mijn land en kreeg het bericht van Gmail terug.
In die terug gestuurde mail van Gmail stond dat erin de mail teveel hops zitten.
Too many hops
(in reply to end of DATA command)

Nu is mijn vraag: Teveel Hops, wat word hiermee bedoeld.?
Hoe logisch het ook zou klinken, een mail wordt niet direct van A naar B verstuurd maar loopt via meerdere "tussenstations". Ieder station is een "hop" Sommige providers stellen om veiligheidsredenen een maximum in voor het aantal hops.
De melding houdt simpelweg in dat de mail over meer tussenstations is gelopen dan volgens de server cq provider is toegestaan. De "too many hops" boodschap betekent dat je email teveel transferts ondergaat voor aflevering bij bestemming.

Meestal wordt de fout veroorzaakt doordat een computer email automatisch "forward" (automatisch doorstuurt) naar een andere computer, terwijl de tweede computer terug doorstuurt naar de eerste met als gevolg dat er een loop is ontstaan waarbij je email voor eeuwig wordt doorgekaatst van de ene naar de andere computer.
Het maximum toegelaten hops dient om dit probleem te beheersen. Na X aantal hops, wordt de poging om de email door te sturen gestaakt en krijg je de bekende "too many hops" boodschap terug.

Je kan hier zelf weinig of niets aan doen. Soms lost het probleem zich vanzelf op indien de provider de fout herstelt.
Bedankt voor de heldere uitleg, captain Kirk.
Als Consument zijnde sta je bij dit soort dingen niet bij stil.
Je gaat als Consument zijnde er vanuit, dat wanneer je een e-mail verstuurd, deze zonder tussen stations direct bij de ontvanger komt maar niet dat het via meerdere Computers gaat.
Nu begrijp ik dankzij jouw uitleg ook, wanneer je een e-mail naar iemand stuurd en de persoon of bedrijf krijgt die e-mail van jou niet, wat erin die tussen periode gebeurd is.
Nu begrijp ik ook dat je heel goed op moet passen met wat je zegt per e-mail; deed ik overigens zo en zoal, maar nu nog meer.
Dattegaat is een reguliere brief toch wel veiliger als je het goed dicht plakt.
Desondanks vraag ik mij af, of er geen programma c.q. truc bestaat om die hops te omzeilen, zodat je weet dat je bericht niet door meerdere mensen gelezen word dan alleen die persoon waar het voor bestemd is.
Online2long
Koppelingen