Mivercon Security Forum

Volledige versie: Micro SD geheugenkaart + adapter
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Hoi,

Sinds kort heb ik een geavanceerde Samsung gsm die je uit kan breiden met een Micro SD geheugenkaartje van 8 gb., sommige beweren dat erin de Samsung B2100 gsm een Micro SDHC geheugenkaartje van 16 gb. in kan.
Het zal er wel in kunnen maar of zo'n geheugenkaartje met opslag cap. van 16 gb. dan ook werkt in mijn gsm is een ander verhaal, ik hou het dus op 8 gb., maar nu komt het:

Ik ben opzoek naar geheugenkaartjes en kwam het volgende tegen:

MicroSDHC 8 GB Mobile Ultra + SD Adapter

Je kan dus een Micro SD geheugenkaartje kopen waarbij je een Micro SD adapter bij krijgt, waar is die adapter voor.?

Ik hoop dat er iemand is die mij dit uit kan leggen.
De adapter is een stukje hardware om de kaart gemakkelijk in een computer uit te kunnen lezen. Je hebt verschillende modellen.Sommige in de vorm van een normale SD-kaart en sommige in de vorm van een USB-stick. Persoonlijk vind ik de laatste het makkelijkste in gebruik daar iedere computer of laptop wel een USB-poort heeft maar niet altijd standaard een kaartlezer.
Overigens zul je de adapter weinig gebruiken. Bij de Samsung wordt een USB-kabel geleverd waarmee je je telefoon op een pc kunt aansluiten. Na aansluiten kun je kiezen om de telefoon via de kabel op te laden of ook als externe HD te gebruiken. Bij deze laatste optie kun je de bestanden op de telefoon gewoon via de verkenner benaderen. Groot voordeel is dan dat je niet de hele telefoon weer open hoeft te wrikken.

Ik heb zelf bijvoorbeeld onderstaande in gebruik maar zou moeten zoeken naar de adapter Icon_mrgreen
[Afbeelding: sandisk-mobile-ultra-microsdhc-8gb-482.jpg]
(20-07-2012 23:08)captain kirk schreef: [ -> ]De adapter is een stukje hardware om de kaart gemakkelijk in een computer uit te kunnen lezen. Je hebt verschillende modellen.Sommige in de vorm van een normale SD-kaart en sommige in de vorm van een USB-stick. Persoonlijk vind ik de laatste het makkelijkste in gebruik daar iedere computer of laptop wel een USB-poort heeft maar niet altijd standaard een kaartlezer.
Overigens zul je de adapter weinig gebruiken. Bij de Samsung wordt een USB-kabel geleverd waarmee je je telefoon op een pc kunt aansluiten. Na aansluiten kun je kiezen om de telefoon via de kabel op te laden of ook als externe HD te gebruiken. Bij deze laatste optie kun je de bestanden op de telefoon gewoon via de verkenner benaderen. Groot voordeel is dan dat je niet de hele telefoon weer open hoeft te wrikken.

Ik heb zelf bijvoorbeeld onderstaande in gebruik maar zou moeten zoeken naar de adapter Icon_mrgreen
[Afbeelding: sandisk-mobile-ultra-microsdhc-8gb-482.jpg]

Bedankt voor je heldere uitleg.
Neen die adapter zal ik zeker niet zovaak gebruiken, want inderdaad gaat het transporteren van foto's e.d. van je telefoon naar pc of andersom makkelijker dan op de andere wijzer.
Net als jij zou ik dan constant erna moeten lopen zoeken.
Zoals jij het uitlegde en mij liet zien, dat deden die sites niet, tja dan kan ik dat ook niet weten, maar nu wel.
Die Samsung B2100 is wel makkelijk; waterdicht, stof bestending en schak bestendig, bovendien wat ik ook makkelijk vind is, dat je een alarm in kan stellen zodat je om hulp kan roepen als je als alleenstaande ergens bent waar geen mensen zijn.
Maar goed dat is een ander verhaal, ik weet nu wat ze bedoelen met een Micro SD en Micro SD adapter, nogmaals mijn dank hiervoor.
Graag gedaan Icon_smile
Koppelingen