Mivercon Security Forum

Volledige versie: vraagje omtrend geplaatste berichten en anti-virusscan
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Hoi,

Ik heb een specifiek vraagje omtrend een anti Virusscan en geplaatste berichten.
Indien ik in de verkeerde rubriek zit, dan mijn excuses hiervoor.
Mijn probleem is als volgd:

Ik zit sinds 16 april 2012 op 50plusser.nl .
Op 18 april plaatste ik een prikbordbericht op een topic met foto erbij.
Toen ik even later ging kijken, was het bericht weg.
Uiteraard was ik boos en dacht, de Beheerder heeft zeker mijn bericht verwijderd.
Goed gisteren plaatste ik wederom een prikbericht op de 50plusser site, ik bedankte iemand voor haar reply. Bericht was dus geplaatst. Even later toen ik weer ging kijken was mijn bericht opeens net als het andere verdwenen. Ook was ik nu opeens automatisch uitgelogd zonder mijn verrichte handeling.
Nu vroeg een vrouw gisteravond aan mij: Heb jij soms een hele goede beveiliging, deze site heeft heel veel spam, misschien dat dit de reden is dat jouw berichten verwijderd werden.
Nu is mijn vraag: Kan een anti-Virusscan achteraf geplaatste berichten op zo'n site verwijderen.?
Ik heb de volgende anti-Virusscan: Microsoft Security Essential .
Mag ik van jullie vernemen, dank je.
Nee, een antivirus scan of eender welke andere scanner kan dit niet veroorzaken.
Wanneer een post op een forum niet meer te zien is, dan is het gewoon omdat het verwijderd werd, of je post "in moderatie" werd gezet (maw, verborgen, zodat men eerst de posts goedkeuren voordat je ze kan zien).
(20-04-2012 21:46)miekiemoes schreef: [ -> ]Nee, een antivirus scan of eender welke andere scanner kan dit niet veroorzaken.
Wanneer een post op een forum niet meer te zien is, dan is het gewoon omdat het verwijderd werd, of je post "in moderatie" werd gezet (maw, verborgen, zodat men eerst de posts goedkeuren voordat je ze kan zien).

Dank je Mieke,

Ik kon het eerlijk gezegd mij ook niet helemaal goed voorstellen dat een anti -Virusscan dit soort dingen zou kunnen doen, want dat zou betekenen dat wanneer ik een site net als jij op zou zetten en een gebruiker heeft dan posting op mijn systeem verricht, zijn\haar anti-Virusscan dan op mijn systeem zou zitten om die posting van de gebruiker te verwijderen.
Maar aangezien ik niet echt familiar ben met anti-Virusscans; ik weet dat ze je hardeschijf afzoeken naar malware en andere vulnerable en indien aangetroffen dit mogelijjke wijze verwijderen: Maar ik weet niet of er anti-Virusscans bestaan die dat soort dingen zouden kunnen doen waarmee ik in mijn 1e post omtrend dit begon, ik dacht, ik ben wel bekend met Computers en bepaalde software maar niet echt met de specifieke werking van de anti-Virusscans, ik ga er vragen overstellen.
Of die Beheerder of Moderator mijn berichten in de Moderatiestand gezet heeft weet ik niet, want dat van mijn 1e constatering kan ik niet meer op die site terug vinden door de vele topics die erop staan en bij die andere treft ik de 2e verwijdering niet aanwezig.
Die site werkt ook niet echt lekker moet ik zeggen.
Gisteren liet een vrouw van die site mij weten dat die 50plusser.nl heel veel spam bevat, nu vroeg ik mij af, is het dan wel verstandig om op die site te blijven.
Stel dat er door die spamsite gegeven moment een Trojan of malware op mijn systeem komt en vooral een Trojan en ik let niet op, dan ben ik in de Aap gelogeerd.
Een andere optie zou ook kunnen zijn dat het forum niet goed is ingesteld. Je kunt als beheerder aangeven dat onderwerpen na een bepaalde tijd automatisch geschoond worden. Als beheerder kun je daar een tijdspad aan koppelen. Misschien dat deze in dit stukje van het forum wel erg strak staat.
(21-04-2012 10:14)captain kirk schreef: [ -> ]Een andere optie zou ook kunnen zijn dat het forum niet goed is ingesteld. Je kunt als beheerder aangeven dat onderwerpen na een bepaalde tijd automatisch geschoond worden. Als beheerder kun je daar een tijdspad aan koppelen. Misschien dat deze in dit stukje van het forum wel erg strak staat.

Dat zou best eens kunnen, maar het is wel gek dat dit mij 2x is overkomen en bij een ander was er het probleem dat die niet op de site in kon loggen, bij alle andere 50+ leden schijnt het wel goed te gaan.
Maar ik zat zo gisteravond na het bericht van Mieke te denken, misschien is het verstandig dat ik de Beheerder benader met de vraag waarom mijn berichten verwijderd werden, want zover ik weet had ik niets raars gezegd.
Naar aanleiding van een foto waarop 2 Olifanten staan en die ene bovenop de vrouwtjes Olifant klom, heb ik mij heel netjes gedragen, ik zei iets wat zowaar is als een Koe en niets beledigends en opdat andere bericht bedankte ik een vrouw voor haar reply.
Maar in iedergeval bedankt voor je reply Captain Kirk, dank zij jullie weet ik nu dat het aan hen ligt.
Totziens
Koppelingen