Mivercon Security Forum

Volledige versie: Microsoft Security Essentials werkt niet meer naar behoren.
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Beste,

Ik zit de laatste tijd met een vervelend probleem en heb eigenlijk geen weet hoe ik dit probleem moet verhelpen. Het zit zo; Ik gebruik Microsoft Security Essentials als anti-virus en de laatste tijd kan ik niet meer bij de User Interface komen, simpelweg omdat het icoon niet meer zichtbaar is. Ik heb al vele malen het willen opstarten via Start, maar het icoon blijft onzichtbaar. Ik heb hem vandaag dus even opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft zich voordoen. Ook is er geen proces van MSE zichtbaar bij Taakbeheer. Het probleem doett zich al voor vanaf het punt dat ik de nieuwe Windows-updates heb geïnstalleerd. Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ?
Niemand ?
Beste Seva,

Als het pictogram niet op de taakbalk wordt weergegeven, is dat mogelijk te wijten aan een van de volgende twee oorzaken. De Microsoft Security Essentials-toepassing is niet gestart, waardoor het pictogram ontbreekt of het pictogram is aanwezig, maar is verborgen. Als het pictogram verborgen is, klikt je met de rechtermuisknop op de taakbalk en vervolgens kies je Eigenschappen.

In dit venster wordt het selectievakje Inactieve pictogrammen verbergen weergegeven. Je kunt dit selectievakje bij wijze van test uitschakelen en op OK klikken. Hierdoor worden alle pictogrammen die verborgen zijn of die niet zijn geactiveerd, weergegeven. Controleer vervolgens of het Microsoft Security Essentials-pictogram wordt weergegeven.

Probeer, als dat niet het geval is, of je de toepassing handmatig kunt starten. Controleer of het Microsoft Security Essentials-pictogram op het bureaublad aanwezig is en probeer om de toepassing handmatig te starten. Noteer het foutbericht als er een foutbericht wordt weergegeven en plaats deze hier. Controleer nadat je de toepassing hebt gestart of het pictogram op de taakbalk wordt weergegeven.

Een laatste mogelijkheid is dat Windows niet is geconfigureerd om de Microsoft Security Essentials-toepassing tijdens het opstarten van de computer te starten. Klik op Start, typ MSCONFIG in het vak Uitvoeren en klik op OK. Klik in het weergegeven venster op het tabblad Opstarten en controleer of Microsoft Security Essentials wordt weergegeven en of dit is ingeschakeld.
Ik heb alles gedaan wat je me aanbevolen had, maar niets werkt er. Als ik via Start het programma open, dan gebeurt er niets. Ook is er geen enkel proces ingeschakeld bij Taakbeheer. En als ik het eerste doe van wat jij zei, dan krijg ik een melding dat het programma niet actief is.
Ik heb combofix eens gedraaid en nu werkt alles weer naar behoren. Bedankt voor de poging om me te helpen!
Waarschijnlijk heeft Combofix de blokkade op weten te heffen. Mooi dat het weer werkt.
Koppelingen