Mivercon Security Forum

Volledige versie: Backups in Vista
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Dagelijks heb ik met computers te maken die bijna volledig overgenomen is door malware - waar een format en herinstallatie eigenlijk de snelste en vooral veiligste oplossing is. Helaas in zo'n gevallen is het al zo erg dat een computer niet meer kan opstarten doordat de malware al zoveel schade heeft aangericht.
In zo'n gevallen raden we uiteraard een format en herinstallatie van Windows aan.

En dan komen de vragen... "Is er geen andere manier? Want ik heb zoveel foto's en documenten die ik niet kwijt wil raken.."

En dat kom ik inderdaad dagelijks tegen. Men doet nooit geen moeite om een backup te nemen van huidige belangrijke bestanden.

En daar heeft Windows Vista het ons makkelijker gemaakt, want het bevat een standaard optie om daarvan eerder een backup te maken.

Om dit te doen, Ga naar start > configuratiescherm > Systeem en onderhoud > Een back-up van uw computer maken

Kies hier "Back-Up van bestanden maken"
Daar kan je selecteren wat je wil als backup en geeft het je de optie waar die bacup te bewaren (ideaal is een cd).
En zoals je zal zien is de optie ook aanwezig om een backup terug te plaatsen.

Daarom, aangezien Vista deze optie standaard aanwezig heeft, maak er gebruik van! Want je weet maar nooit!
Koppelingen