Mivercon Security Forum

Volledige versie: Meerdere Problemen, internet connectie, niet-toegankelijke websites.
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Besten,

Ik zit hier met een behoorlijk vaag probleem. Aan de ene kant heel gemakkelijk op te sommen, aan de andere kant ligt het toch wat ingewikkelder.

Het speelt al een tijdje, maar vandaag werd het pas echt erg. Het internet (modem: Speedtouch ST780) vloog er plotsklaps uit. Enfin, modem ge-reset, internet deed het ongeveer weer. Echter, webpagina's als http://www.google.com zijn niet bereikbaar, terwijl google.nl het juist wel doet. Dit is met een aantal sites zo.

Ik zag de bui al hangen, en ik probeerde verbinding te maken met symantec, niet omdat ik het gebruik, maar, mochten deze problemen veroorzaakt worden door eventuele schadelijke programma's die zich in mijn pc genesteld hebben, dan zouden AV-websites juist geblokkeerd worden.
Mijn vermoeden bleek waar. Symantec is onbereikbaar, echter, ik probeerde het ook met ESET, Zonealarm en kasperky, avg en mcafee, deze waren wél bereikbaar.
Malwarebytes is ook onbereikbaar. evenals Gmer. (laatste heb ik nu toch draaien, aangezien ik gmer al eerder op een usb-drive had gezet.)
Dus vraag ik me af, wat kan dit veroorzaken? Heb ik fouten gemaakt in configuraties? Hoewel ik me niet kan herinneren dat ik aan website gerelateerde opties gezeten heb.
Spybot is nu aan het draaien, en heeft tot nu toe geen problemen gevonden.

Zou één van jullie mij kunnen helpen om de bron van dit probleem te onderzoeken?

Bij voorbaat bedankt!

EDIT: het lijkt me dat Spybot we degelijk wat gevonden heeft, dit zou in principe verplaatst kunnen worden naar malware gerelateerde problemen:
het betreft:
-Adviva
-DoubleClick
-MediaPlex
-Right Media
-Tradedoubler
-Zedo
Ik vraag me af, waar zouden deze vandaan komen? ik heb al een hele tijd geen vreemde bestanden gedownload. Slechts af en toe utorrent gebruikt om grote mediabestanden naar collega's te sturen.
Kunt u misschien vertellen hoe ik dit in het vervolg voorkom?
Beste DaelAcda,

Lees eerst dit even. Post vervolgens hier een Hijackthis logje.
Het programma Hijackthis vind je via deze link.

Als eerste stap kun je ook alvast een scan maken met Malwarebytes

* Download Malwarebytes' Anti-Malware via hier of hier.

Dubbelklik mbam-setup.exe om het programma te installeren.
  • Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Launch Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "finish".
  • Indien een update gevonden werd, zal het die downloaden en de laatste versie installeren.
  • Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer "Perform Quick Scan", daarna klik Scan.
  • Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
  • Wanneer de scan voltooid is, klik OK, daarna "Show Results" om de resultaten te zien.
  • Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik: Remove Selected.
  • Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie extra nota onderaan)
  • De log wordt automatisch bewaard door MBAM die je kan zien door de "Logs" tab te klikken in MBAM.
  • Kopieer en plak de resultaten van de log in je volgend antwoord, samen met een nieuw HijackThislog.
Extra Nota:
Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken. Daarna zal het vragen om de Computer opnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Plaats ook dit logbestand bij je probleemmelding. Je wordt zo snel mogelijk geholpen door een van onze medewerkers.
Dank u wel, ik word inmiddels geholpen.
Bedankt!
Koppelingen